اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با راه‌اندازی سامانه هوشمند ورود و خروج کالا

درآمد گمرک بوشهر به بیش از 51 میلیارد ریال رسید

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر گفت: با راه‌اندازی سامانه هوشمند ورود و خروج کالا، درآمد حاصله این گمرک در 9 ماهه امسال به 51 میلیارد و 179 میلیون ریال افزایش یافته است.

درآمد گمرک بوشهر به بیش از 51 میلیارد ریال رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر ابوالفضل اکبرپور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش 265 درصد درآمد درب خروج گمرک نسبت به سال گذشته اظهار داشت: گمرک بوشهر با توسعه در بخش‌های مختلف توانسته در بخش خدمات ویژه هم توفیقات زیادی به دست آورد و یکی از گمرکات مطرح در سطح کشور باشد.

مدیرکل گمرک بوشهر یادآور شد: درآمد درب خروج این گمرک در 9 ماهه سال 89، 14 میلیارد و 12 میلیون ریال بوده که این میزان درآمد در مدت مشابه سال جاری به 51 میلیارد و 179 میلیون ریال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این سامانه از سه ماهه منتهی به سال 89 به صورت پایلوت در گمرک بوشهر آغاز شد افزود: با راه‌اندازی این سامانه در سه ماه منتهی به سال 89، درآمد کسب شده درب خروج گمرک بوشهر 580 درصد افزایش یافته است. 

اکبرپور اضافه کرد: با راه‌اندازی سامانه هوشمند ورود و خروج کالا در گمرک بوشهر درآمد حاصله در درب خروج این گمرک در 9 ماهه امسال حدود 265 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. 

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر تصریح کرد: در زمان راه‌اندازی این سامانه در مدت یاد شده درآمد کسب شده در درب خروج این گمرک، 14 میلیارد و 657 میلیون ریال بوده در حالی که این میزان درآمد قبل از راه‌اندازی این سامانه در مدت مشابه سال 88، 2 میلیارد و 469 میلیون ریال بوده است.

اکبرپور افزود: همچنین با راه‌اندازی این سامانه در سه ماهه چهارم سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 میلیارد تومان تفاوت وزن در درب خروج گمرک بوشهر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تمامی مراحل طراحی، برنامه‌نویسی و پیاده‌سازی این سامانه توسط کارشناسان خبره گمرک بوشهر و همکاری کارشناسان فناوری اطلاعات دانشگاه تهران در گمرک بوشهر اجرا شده است اظهار داشت: این سامانه موجب صرفه‌جویی در زمان و تسریع در فعالیت تجار و بازرگانان و موجب کاهش تشریفات گمرکی و تسریع در ترخیص کالاها می‌شود.

ناظر گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه با راه‌اندازی این سامانه، گمرک بوشهر قدم موثری برای رسیدن به منویات مقام معظم رهبری در سال جهاد اقتصادی برداشته است، خاطر نشان کرد: این سامانه در راستای دولت الکترونیک و اهداف استراتژیک نظارتی گمرک جمهوری اسلامی ایران و همچنین جهت ایجاد گمرکی نوین و مکانیزه شدن فعالیت‌های گمرکی در گمرک بوشهر راه‌اندازی شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: این سیستم منطبق بر مجموعه وظایف ساختاری و روندهای قانونی گمرک بوده که با اجرای آن علاوه بر تسریع در تشریفات گمرکی، خلأهای موجود در امر فعالیت‌های گمرکی را به طور کلی پوشش می‌دهد.

اکبرپور افزود: یکی از مزیت‌های مهم اجرایی کردن این سامانه عدم امکان دست‌کاری در سوابق و مستندات موجود و عدم امکان از بین بردن مدارک خروج کالا از گمرک است که در مجموع احتمال جعل و دست‌کاری در اسناد گمرکی را به حداقل ممکن می‌رساند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول