اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خرمشهر خبر داد

راه‌اندازی نمایندگی اداره استاندارد در گمرک خرمشهر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خرمشهر از راه‌اندازی نمایندگی استاندارد در گمرک خرمشهر خبر داد.

راه‌اندازی نمایندگی اداره استاندارد در گمرک خرمشهر

سیدصادق شریفی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: در قالب اجرای طرح پنجره واحد گمرکی در گمرک خرمشهر نمایندگی اداره استاندارد این شهرستان در گمرک و در راستای اجرای طرح تکریم ارباب رجوع راه‌اندازی شد.

وی افزود: این کار طبق قانون مصوبی اجرا شده که مقرر می‌کند تمام ادارات مرتبط با گمرک از جمله شبکه بهداشت و درمان، اداره استاندارد، قرنطینه، اداره بازرگانی و پایانه‌های شهرستان نمایندگی‌های خود را در گمرک مستقر کنند.

رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خرمشهر همچنین با بیان اینکه از ابتدای سال جاری آزمایشگاه‌های استاندارد مختلفی در سطح شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به منظور کنترل کیفیت محصولات گوناگون صادراتی و وارداتی راه‌اندازی شده‌اند، تصریح کرد: این آزمایشگاه‌ها کار نظارت و کنترل کالاهای مختلفی از جمله انواع پیچ و مهره و ابزارآلات، متر و ترازو، نخ ریسندگی و بافندگی و غیره را بر عهده دارند.

شریفی‌نسب با اشاره به قانون شورای‌عالی استاندارد کشور در خصوص کنترل کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی خاطرنشان کرد: تاکنون در حدود 90 تا 95 درصد این کالاها مشمول قانون استاندارد اجباری هستند که برای کنترل استاندارد به آزمایشگاه‌های ما ارسال می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر به منظور انجام آزمون‌های کنترل کیفیت بر کالاهای وارداتی و صادراتی تعداد 12 مجتمع آزمایشگاهی همکار با همکاری اداره بندر و دریانوردی خرمشهر در این بندر احداث شده‌است.

رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خرمشهر اظهار داشت: پس از ورود کالا از کشورهای خارجی به داخل کشور از طریق بندر خرمشهر این کالاها به این آزمایشگاه‌ها ارسال شده و آزمون‌های استاندارد بر آنها انجام می‌گیرند.

شریفی‌نسب در پایان با بیان اینکه برای صدور مجوز صادرات و واردات کالاها اخذ مجوز از آزمایشگاه‌های استاندارد الزامی است گفت: هیچ کالایی که مجوز استاندارد برای آن صادر نشده باشد اجازه ورود به کشور و یا صدور به خارج از کشور را ندارد و به عنوان کالای مرجوعی تلقی می‌شود.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول