اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

مساجد بین‌راهی و در مسیر زائران ساماندهی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم از ساماندهی مساجد بین‌راهی و در مسیر زائران در آستانه تعطیلات نوروزی خبر داد.

مساجد بین‌راهی و در مسیر زائران ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در جلسه ساماندهی مساجد بین‌راهی با اشاره به ظرفیت‌های قم در جذب مسافر اظهار داشت: وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، حوزه علمیه، مراجع عظام تقلید و اماکن تاریخی در قم موقعیت این شهر را در بین همه شهرهای کشور ممتاز کرده است، از این‌رو در برخی از مناسبت‌ها شاهد حضور خیل عظیم جمعیت در این شهر هستیم.

وی اضافه کرد: سالانه میلیون‌ها مسافر و زائر از سراسر کشور و کشورهای مختلف جهان وارد قم می‌شوند، بنابراین امکانات و خدماتی که در مسیر زائران ارائه می‌شود باید در خور شأن باشد.

حجت‌الاسلام اسکندری مساجد بین‌راهی و در مسیر زائران را یکی از مهم‌ترین مراکزی دانست که نیاز به ساماندهی دارند و در این زمینه اظهار داشت: بسیاری از مساجد بین‌راهی و در مسیر زائران از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند و ممکن است نارضایتی مسافران را در پی داشته باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم افزود: مساجد آبروی اسلام و جامعه اسلامی و نظام اسلامی است که محیط آن باید آبرومندانه باشد چرا که اگر فضای مساجد مناسب نباشد نه تنها در دیگران رغبت ایجاد نمی‌کند بلکه باعث بی‌رغبتی نمازگزاران برای حضور در این اماکن می‌شود.

وی تاکید کرد: هر چند که سازمان تبلیغات اسلامی استان اقدام به تعویض مهرها، قرار دادن جا مهری، تهیه قرآن و مفاتیح و نصب قفسه کتاب و... در برخی از مساجد بین‌راهی و در مسیر زائر کرده است، اما اموری همچون رنگ‌آمیزی شبستان مساجد، شست و شوی فرش‌ها، تعویض فرش‌های کهنه و... نیاز به مشارکت سایر دستگاه‌های استان دارد.

حجت‌الاسلام اسکندری اظهار امیدواری کرد که با همکاری سایر دستگاه‌های استان، مساجد بین‌راهی و در مسیر زائر به اماکن مطلوب و در خور شأن مسافران و زائران تبدیل شود.

انتهای پیام/و۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول