اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرزمین طبرستان در انتظار نوروز- 20

قدیمی‌ترین منطقه ساری از زباله پاکسازی شد

خبرگزاری فارس: با همت اداره فرهنگی شهرداری ساری همایش پاکسازی نمادین از محیط زیست در محله قدیمی شهر ساری برگزار شد.

قدیمی‌ترین منطقه ساری از زباله پاکسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، پیش از ظهر امروز با تلاش شورای اسلامی شهر ساری، شهرداری مرکز مازندران، بهداشت شهرستان و سازمان مردم نهاد به صورت نمادین، همایش پاکسازی از محیط زیست در محله قدیمی سروینه باغ برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگی شهرداری ساری با بیان اینکه در آستانه روز جهانی بهداشت محیط برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر ساری از سوی شهرداری و شورای شهر انجام می‌شود تا شاهد محیط زیست تمیزی باشیم، ابراز داشت: با ورود در مناطق و محله‌های مختلف شهر، فضا برای نهادینه شدن فرهنگ رعایت بهداشت محیط و داشتن زندگی سالم فراهم می‌کند.

راحله حاجیان با بیان اینکه با مشارکت مردم می‌توان در استمرار فضایی پاک در محیط زندگی، سلامتی را برای خود و اعضای جامعه ایجاد کرد، یادآور شد: دستیابی به اهداف متعالی در فعالیت‌های فرهنگی، زمانبر است، ولی شهرداری ساری در این بخش ورود یافته و برای رسیدن به اهداف بلندمدت خود کارهای فرهنگی را در دستور کار قرار داده است.

حاجیان تصریح کرد: به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، راه‌اندازی کارناول‌های موتوری در سطح شهر، حرکت خودروهای شهرداری و توزیع بروشورهای بهداشتی از فعالیت‌های فرهنگی است که با مشارکت شهروندان انجام می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی شهرداری ساری با اشاره به اینکه همایشی از برنامه‌های فرهنگی انجام شده در رعایت بهداشت محیط برگزار می‌شود تا آسیب‌شناسی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و سلامت مشارکت ویژه‌ای با برگزارکنندگان این همایش‌ها داشتند که در مرحله پایانی همایش‌های بهداشتی از سوی متولیان امر فعالیت‌های انجام شده مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون نظارت و بهداشت شورای اسلامی شهر ساری نیز با بیان اینکه فعالیت‌های بهداشتی با همکاری همه اقشار جامعه محقق می‌شود، بیان داشت: توجه به محیط سالم از وظایف همه اقشار جامعه در همه سطوح اجتماعی است.

جمال باقری یادآور شد: طرح‌های فرهنگی که با سلامت جامعه دخیل است باید مستمر باشد تا شاهد فضای پاک از سوی شهروندان باشیم.

رئیس سازمان‌های مردم نهاد استان مازندران نیز گفت: هرگونه اقدام برای ایجاد فضایی پاک از وظایف همه دستگاه‌های اجرایی است و مردم با رعایت موارد بهداشتی می‌توانند محیطی امن را برای سلامت خود تضمین کنند.

علی فلاح ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد ظرفیت خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی در جامعه محسوب می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ساری نیز با بیان اینکه برای ایجاد محیطی پاک فعالیت‌های عملی باید اجرا شود، گفت: مرکز بهداشت شهرستان ساری برای بهبود، پاکسازی و بهسازی محیط زیست آمادگی همکاری با سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی را دارد.

محمد معتمدی مباحث بهداشتی و سلامت را از فرهنگ‌های دیرینه جامعه بشری دانست و یادآور شد: محیط پاک ضامن سلامت جامعه است.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های فرهنگی در زمینه بهداشت باید مستمر و با برنامه‌ریزی‌های از پیش کارشناسی شده باشد.

به گزارش فارس، در این مراسم به صورت نمادین محله سروینه باغ منطقه راهبند از سوی متولیان امر، سازمان مردم نهاد و شهرداری ساری رفت و روب شد.

به دلیل قرار گرفتن در آستانه سال نو نمایش بهداشتی، سیاه‌بازی و نوروزخوانی از برنامه‌های جنبی این همایش بود.

انتهای پیام/ن۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول