اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای مجلس نهم:

اعتبارات ملی و استانی تناسبی با توانمندی‌های موجود ندارد

خبرگزاری فارس: کاندیدای دور نهم انتخابات مجلس شورای اسلامی در اردبیل گفت: اعتبارات ملی و استانی هیچ تناسبی با سطح توانمندی‌های موجود ندارد که این خود سبب عقب‌ماندگی این استان شده است.

اعتبارات ملی و استانی تناسبی با توانمندی‌های موجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی افضلی‌فرد صبح امروز در نشست با دانشجویان و اساتید در اردبیل اظهار داشت: از جمله مؤلفه‌های مهم برای رشد و بالندگی استان اردبیل توجه ویژه به بخش کشاورزی این استان است چرا که اردبیل با داشتن توانمندی‌های کم‌نظیر یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان ما 100 درصد چغندر بذری و 90 درصد ذرت بذری کشور را تامین می‌کند خاطرنشان کرد: اردبیل در تولید عدس رتبه اول، تولید سیب‌زمینی و سویا رتبه دوم، دانه‌های روغنی و عسل رتبه سوم را دارا است و توجه به توانمندی‌های فوق ایجاب می‌کند تا تقویت بخش کشاورزی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم.

افضلی‌فرد با یادآوری اینکه اعتبارات ملی و استانی هیچ تناسبی با سطح توانمندی‌های موجود ندارد بیان داشت: تخصیص بالغ بر 16 میلیارد تومان اعتبار بیمه خشکسالی کشاورزان و انتقال اعتبار استانی 15 میلیارد تومانی آن به سایر بخش‌ها که خود ردیف اعتباری جداگانه‌ای دارد نشان از بی‌توجهی کامل مسئولان ذیربط به این بخش مهم است.

این تحلیل‌گر مسایل سیاسی گفت: طبق ابلاغیه استاندار باید17 هزار فرصت شغلی در بخش کشاورزی ایجاد شود اما وقتی تسهیلات لازم عملا با توجه به ضوابط دست و پا گیر و طاقت‌فرسا در اختیار مجریان طرح‌های کشاورزی قرار نمی‌گیرد این میزان اشتغال نیز محقق نمی‌شود.

وی تصریح کرد: طرح‌ها و برنامه‌های افزایش نقش نخبگان در فرایند تصمیم‌گیری‌های استانی، تناسب بین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها با بازار کار، تقویت نقش جوانان در عرصه‌های اجرایی، فرهنگی و اجتماعی و حمایت از بخش ورزش می‌تواند قابلیت‌های این استان را واضح و مبرهن سازد اما آنگونه که شایسته است این قابلیت‌ها به منصه ظهور نرسیده بنابراین توجه جدی به ساختار مدیریت و تقدم شاخص‌های حقیقی ضروری به نظر می‌رسد.

افضلی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود نمایندگی مجلس را بسیار مهم‌تر از حرف‌های عادی اعلام کرد و افزود: سپردن نمایندگی مجلس به کسانی که ظرفیت و تعهد لازم را ندارند به اقتدار مجلس آسیب می‌زند که در این حوزه نیز مردم ما باید با آگاهی و اطمینان برگه‌های آرا را پر کنند.

رئیس اسبق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات جریان انحرافی قصد دارد با برخی برنامه‌ها زمینه را طوری فراهم کند تا انتخابات را از مسیر اصلی خود منحرف کند ادامه داد: هر جریانی که از اسلامیت و جمهوریت نظام فاصله بگیرد چه دارای عنوان باشد و چه بدون عنوان جریان انحرافی است و باید از ریشه بر‌کنده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: نظام برخاسته از انقلاب اسلامی ملت ایران نظامی مبتنی بر قوانین جامع و مترقی اسلامی و مبتنی بر تئوری ولایت است که باید به صورت یکپارچه و مجموعه واحد مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول