اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه کردستان:

ولایت‌فقیه اصل نظام است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشگاه کردستان گفت: در نظام ما، اصل ولایت فقیه است و هر کس در این راستا است در هر پست و مقامی می‌تواند منشاء خدمات برای کشور باشد.

ولایت‌فقیه اصل نظام است

احمد نهیرات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 12 اسفند نشان از حمایت عامه مردم از دین و کیان اسلامی است و به معنای آن است که جریان فتنه به پایان رسیده و نظام اسلامی از این جریان وابسته به استکبار جهانی هیچگونه ضربه‌ای نخورده است.

وی انتخابات را یکی از نمایه‌های بلوغ رسیدن به نظریه‌های مدیریتی جامعه انسانی دانست و افزود: در نظام اسلامی انتخابات نشان از جمهوریت و مقبولیت عمومی نظامی است که مشروعیت خود را از دین گرفته است.

وی تصریح کرد: انتخابات یک پدیده دموکراتیک آزاد است که تجربه صدها سال مدیریت جامعه انسانی برای یافتن بهترین راه کشورداری را به همراه دارد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان شرکت در انتخابات را حق قانونی هر ایرانی دانست و خاطر نشان کرد: بدون تردید شرکت نکردن در انتخابات و ضایع کردن این حق قانونی موجب ضعف روحی مردم خواهد شد.

وی گفت: در نظام ما اصل ولایت فقیه است و هر کس در این راستا است در هر پست و مقامی می‌تواند منشأ خدمات برای کشور باشد و هر کس در این راستا قرار نگرفت به میزان زاویه‌ای که با اصل ولایت فقیه پیدا می‌کند موجب تشنج، اختلاف، چند دستگی و به هدر رفتن امکانات و توانمندی‌های مملکت می‌شود.

نهیرات خاطر نشان ساخت: در انتخابات باید تلاش کنیم افراد اصلح و منسجم با جریان عمومی همراه ولایت را انتخاب کرده و آرامش را در کشور خود گسترش دهیم.

وی با بیان این مطلب که دانشگاهیان همواره در جریانات سیاسی کشور تأثیرگذار بوده و از آن تأثیر پذیرفته‌اند، تأکید کرد: ارائه دیدگاه‌های علمی دانشگاهیان در راستای مدیریت بهتر جریان انتخابات و انتخاب نمایندگان مناسب کاملا مؤثر خواهد بود.

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان اختلاف‌نظر در این خصوص را مادامی که به چند دستگی نیانجامد خوب ارزیابی کرد و افزود: جریان سیاسی دانشجویی دانشگاه کردستان که عمومًا به پیشگامی تشکل‌های سیاسی و دانشجویان فعال سیاسی است طی هفته‌های گذشته در شادابی فضای عمومی انتخابات تأثیر فراوانی گذاشته و با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و کرسی‌های آزاداندیشی گام‌های مؤثری در جلب مشارکت گسترده مردم برداشته است.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول