اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی و سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان هرمزگان:

نظرسنجی‌ها حاکی از پیشی گرفتن کاندیداهای جبهه متحد است

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان هرمزگان با بیان اینکه در این استان سه کاندیدا در لیست این جبهه قرار دارد، گفت: طبق یک نظرسنجی علمی، کاندیداهای این جبهه در حوزه انتخابی شرق و مرکز استان در وضعیتی مطلوب قرار دارند.

نظرسنجی‌ها حاکی از پیشی گرفتن کاندیداهای جبهه متحد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پرویز سالاری شامگاه دوشنبه در نشستی پیرامون فعالیت‌های جبهه متحد اصولگرایی با اشاره به اهداف این جبهه اظهار داشت: با توجه به رهنمودهای مقام عظمای ولایت، آرمان‌ها و توصیه‌های ایشان خصوصا منشور سیاسی الهی وصیتنامه امام (ره) هدف این جبهه آگاهی بخشی و بصیرت بخشی در برای تشکیل مجلسی کارآمد و والایی است.

وی ادامه داد: جبهه متحد اصولگرایان دو کار اساسی انجام داده است، کار این جبهه مبتنی بر الگوی مدیریتی رهبر کبیر انقلاب که شاخصه اصلی آن عمود خیمه نظام یعنی همان ولایت فقیه است، قرار دارد.

این فعال سیاسی افزود: این یعنی اینکه در مدل حکومت حضرت امام (ره) در جمهوری اسلامی ولایت فقیه متعلق به هیچ حزب و گروهی نیست، بلکه احزاب و گروه‌هایی که در چارچوب این مدل حکومتی حرکت می‌کنند، سعی دارند رهنمودهای ولایت فقیه را به منصه ظهور بگذارند.

سالاری ادامه داد: در این مدل حکومت دو رکن اساسی وجود دارد یکی اسلامیت و دیگری جمهوریت که بروز و ظهور جمهوریت در آرای مردم است که در این راستا این مردم هستند که انتخاب می‌کنند و احزاب و گروه‌ها کاندیداها را معرفی کرده، آگاهی بخشی و بصیرت‌بخشی می‌کنند.

سالای خاطرنشان کرد: برای یک کاندیدا شرط اسلامیت لازم است ولی شرط کافی جمهوریت است که در این راستا از بین کاندیداهایی که منتسب به جبهه اصولگرایان شده‌اند و توسط شورای نگهبان مورد تائید قرار گرفتند، بر اساس عقلانیت یعنی سعی شده اصولگرایانی انتخاب شوند که دارای بالاترین اقبال عمومی باشند که در این راستا سه مرحله نظرسنجی توسط یک موسسه علمی صورت گرفته است.

دبیر اجرایی و سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان هرمزگان افزود: بر اساس این نظرسجی، در حوزه انتخابیه بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و خمیر، آقایان محمد آشوری و منصور آرامی دارای بالاترین آرا هستند و مابقی کاندیداها با اختلاف اندکی با یکدیگر فاصله داشتند که در این راستا جبهه متحد کاندید سومی معرفی نکرده و انتخاب را بر عهده مردم گذاشته است.

سالاری بیان کرد: بر اساس این نظرسنجی در حوزه انتخابیه میناب، رودان، سیریک، بشاگرد و جاسک، اختلاف معنی‌داری بین آقای هاشمی کاندیدای جبهه متحد با سایر کاندیداها بود که آقای هاشمی در حوزه شرق استان کاندید مورد نظر جبهه متحد اصولگرایان است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه غرب استان که شامل لنگه، بستک و پارسیان است با توجه به اینکه کاندیداها منصوب به جبهه متحد اصولگرایان هستند لذا ما برای حفظ وحدت و همدلی و مشارکت گسترده مردم در این حوزه کاندیدی معرفی نکردیم.

سالاری با اشاره به خط قرمزهای جبهه متحد اصولگرایان گفت: نخستین خط قرمز جریان اصولگرایی رعایت منشور اصولگرایی است به طوریکه بر اساس این منشور، ایجابی و اثباتی باید باشد زیرا همانطور که مقام معظم رهبری فرمود مجلس کارش ریل‌گذاری و قانون‌گذاری است.

وی گفت: بنا بر این باید مجلسی تشکیل شود که آگاهی به مسائل و مشکلات مردم داشته باشد، کارآمد باشد و از قوم‌گرایی، قبیله‌گرایی و باندبازی پرهیز کند.

وی در این مورد ادامه داد: خط قرمز بعدی جبهه متحد اصولگرایان این است که کاندیداها برای جمع کردن آرا وعده‌ها و قول‌های بیجا به مردم ندهند زیرا این امر سطح توقعات و مطالبات مردم را بالا می‌برد و همچنین دولت و نظام نباید برای جمع کردن رای زیر سؤال بروند، چه دولت کنونی و چه دولت‌های قبلی.

سالاری اظهار داشت: کاندیداهای اصولگرا، نباید وعده‌هایی بدهند و صحبت‌های کنند که دشمن امیدوار شود زیرا انتخابات ما ارزش مهمی دارد و همه کشورهای اسلامی خصوصا کشورهایی که در آنها خیزش اسلامی صورت گرفته چشمشان به ماست تا ببنند ما چگونه عمل می‌کنیم.

وی ادامه داد: البته نباید فراموش کردکه نوع و رویکرد هر انتخابات با دیگری فرق می‌کند مثلا انتخابات مجلس با ریاست جمهوری قابل قیاس نیست همچنین با انتخابات شورای اسلامی زیرا هر کدام جایگاه خاص خود را دارد.

سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان هرمزگان تاکید کرد: مهم‌ترین شاخصه، چراغ هدایت و راهنمای جریان اصولگرا، دو نهاد اصلی که بنیان‌های اصلی انقلاب هستند، جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز است که کاندیداهای جبهه متحد اصولگرا مورد تایید این دو نهاد مقدس است.

سالاری ادامه داد: در بین اصولگرایان جریانات اصولگرایی مختلفی شکل گرفته است و کاندیداهایی نیز از طرف این جریانات معرفی شده‌اند مانند جبهه پایداری، ما این افراد را رقیب خود نمی‌دانیم، این افراد هم کاندیداهای خواصی هستند و تنها با آنها اختلاف سلیقه داریم و این اختلاف سلیقه نباید سبب مناقشه شود.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان استان هرمزگان با بیان اینکه یک نماینده باید مسئولیت‌پذیر و تکلیف‌پذیر باشد، گفت: یکی از شاخصه‌هایی که برای نمایندگان تعریف شده، این است که آیا این افراد به قوانین، مقررات و کارهایی که در خور شأن یک نماینده است، آشنایی دارند یا خیر؟ زیرا کسی که به مجلس می‌رود نماینده در خانه ملت است، ملتی که در دنیا الگوست و امروز جمهوری اسلامی به عنوان ام‌القرای کشورهای اسلامی و الگویی برای بیداری اسلامی است، لذا باید مجلسی داشته باشیم که تریبون استکبار نباشد.

سالاری بیان داشت: انقلاب با مدیریتی که مقام عظمای ولایت دارند، از همه گردنه‌های صعب‌العبور عبور کرده و برای ما بهترین شاخص، راهنما و هدایت‌گر، ولایت مطلقه فقیه است که اگر گوش به فرمان وی باشیم از این مسیر نیز به سلامت عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول