اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شبستر

نحوه رای گیری الکترونیکی در انتخابات مجلس تشریح شد

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته فناوری ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: تمام تمهیدات کافی و لازم برای برگزاری کامل مکانیزه نهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه شبستر به انجام رسیده است.

نحوه رای گیری الکترونیکی در انتخابات مجلس تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد سربخشیان بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران  اظهار کرد: بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای در آذربایجان‌شرقی با بسیج تمام نیروها و امکانات فنی استانداری فراهم شده و هم اکنون نیز یکی از شهرستان‌های استان به‌عنوان 15شهرستان پایلوت کشور  به طور تمام مکانیزه انتخابات خود را برگزار می‌کند.

وی، با اشاره به مراحل مختلف نحوه رای‌گیری از طریق رایانه و تعریف این سیستم، افزود: سیستم "استعلام شماره ملی و ارسال فرم نتیجه شمارش" با هدف بررسی اعتبار شماره ملی، کنترل رای تکراری در شعب اخذ رای و نیز ارسال نتیجه قرائت و شمارش آرا به صورت الکترونیکی بر پایه قوانین موجود، تهیه و اجرایی شده است.

سربخشیان، با تشریح مراحل گوناگون نرم افزاری برگزاری انتخابات مکانیزه، گفت: در هر شعبه اخذ رای شهرستان شبستر، سه دستگاه یا ترمینال قرار دارد که مربوط به هیات اجرایی، نظارت و صندوق رای است.

وی، احراز هویت رای دهندگان، صدور تعرفه الکترونیکی، امکان مراحل تخلیه آرا از دستگاه صندوق، تایید شمارش آرا و دریافت تاییدیه‌های مورد نیاز از ترمینال نظارت در کلیه موارد را از جمله وظایف و عملکردهای ترمینال اجرایی بیان کرد.

سربخشیان، با بیان اینکه در کنار ترمینال اجرایی، ترمینال نظارت نیز مستقر خواهد شد، وظیفه این ترمینال را کنترل و تایید همه کارکردهای ترمینال اجرایی عنوان کرد.

وی گفت: علاوه بر ترمینال‌های فوق، در هر شعبه اخذ رای یک دستگاه صندوق رای نیز، مستقر می‌شود که با بارگذاری سیستم عامل، برنامه‌های مربوط به رای گیری را اجرا خواهد کرد.

سربخشیان، با بیان اینکه تمام مراحل اخذ رای در شهرستان شبستر مکانیزه خواهد بود، اظهار کرد: در این سیستم رای دهنده پس از دریافت کارت تعرفه مخصوص از هیات اجرایی جهت ورود به سیستم رای گیری، با مراجعه به صندوق، اقدام به ثبت کد نامزد مورد نظر کرده و با رویت تصویر مربوطه، برگ رای پس از مشاهده پرینت آن توسط رای دهنده، به طور خودکار به صندوق ریخته می‌شود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری آذربایجان شرقی امکان تصحیح رای، کنترل‌های چند مرحله‌ای، جلوگیری از آرای تکراری، احراز هویت کامل افراد، جلوگیری از هرگونه امکان تقلب و تسریع در فرآیند اخذ رای را را از جمله ویژگی ها و خصوصیات بارز انتخابات به طور مکانیزه عنوان کرد.

مسئول کمیته فناوری ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی گفت: انتخابات مکانیزه در حوزه شبستر در تعداد 107 شعبه اخذ رای که شامل 94 شعبه ثابت و 13 شعبه سیار می باشد،  برگزار  می‌شود

سربخشیان، سرعت، دقت، کاهش هزینه هاوشفافیت را از اهداف مهم و اصلی برگزاری انتخابات به طور مکانیزه عنوان کرد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول