اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد بحران و حوادث غیرمترقبه اصفهان:

سامانه هشدار آلودگی هوا در اصفهان تشکیل شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد بحران و حوادث غیر‌مترقبه استان اصفهان گفت: سامانه هشدار آلودگی هوا که توسط مدیریت بحران این استان ‌تشکیل شده به محض آلودگی هوا فعال و با اعلام وضعیت هشدار میزان آلودگی را مشخص می‌کند.

سامانه هشدار آلودگی هوا در اصفهان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور شیشه‌فروش بعدازظهر امروز در دومین همایش کشوری نظام سلامت، مدیریت ریسک و حوادث غیرمترقبه اظهار داشت: بحران ناشی از به هم خوردن تعادل در یک سیستم به وجود می‌آید و عدم توجه مردم به هشدارها، غیرقابل پیش‌بینی بودن رفتار انسان و تصور آسیب ناپذیری از سوی برخی زمینه‌ساز حوادث غیرمترقبه است.

وی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با آلودگی هوا نقش موثری داشته به گونه‌ای که برای آموزش جامعه هدف، آموزش صحیح و هشدار به همشهریان اقدامات شایسته‌ای انجام داده است.

مدیرکل ستاد بحران و حوادث غیرمترقبه استان اصفهان تصریح کرد: انسان نقش بسیار مهمی در تغییرات اقلیمی داشته به گونه‌ای که با شناخت انسان و تأمین سلامت او به توسعه پایدار دست می‌یابیم.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان ملل ۱۹۲ کشور معرفی شدند تا در راستای نجات جان انسان‌ها تلاش کنند.

شیشه ‌فروش با اشاره به اینکه این کشورها متعهد شدند تا سال ۲۰۱۵، هشت برنامه ویژه را در کشور خود مورد بررسی قرار دهند، افزود: فقر، گرسنگی، مرگ و میر کودکان، سلامت مادران و ایجاد مشارکت پایدار برای توسعه جهان از مواردی است که باید توسط این کشورها انجام بگیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو چالش عمده مانند توسعه و  صنعتی شدن شهرها و افزایش بی‌رویه جمعیت فرا روی این هشت هدف قرار گرفته است، ادامه داد: در این بین تغییرات آب و هوایی در این برنامه دخیل است، به گونه‌ای که این تغییرات سبب افزایش بیماری‌های عفونی، تخریب جنگل‌ها، تهدید منابع آب و اکوسیستم و در نهایت تهدید سلامت انسان شده است.

مدیرکل ستاد بحران و حوادث غیرمترقبه استان اصفهان با اشاره به برنامه سازمان ملل در زمینه کاهش گازهای گلخانه‌ای در جهان اظهار داشت: افزایش بی‌رویه گازهای گلخانه‌ای سبب تخریب لایه ازن و در نهایت تغییرات اقلیمی جهان شده در حالی که با شناخت این عوامل می‌توان از افزایش بی‌رویه آن جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: تغییرات اقلیمی در کشور، کاهش شب‌های سرد و تغییر فصول را به دنبال داشته به گونه‌ای که امروزه شاهد ورود طوفان‌هایی از گرد و غبار به ۱۶ استان کشور هستیم.

شیشه ‌فروش با بیان اینکه نقش انسان در افزایش آلودگی هوا بسیار روشن است، تصریح کرد: برای مدیریت بهتر بحران‌ها باید موقعیت خود را شناخته و برای رسیدن به هدف مطلوب برنامه‌ریزی و استرات‍ژی مناسب داشته باشیم.

وی با اشاره به تاسیس سازمان مدیریت بحران در کشور، بیان داشت: این سازمان پس از واقعه زلزله بم و به منظور مدیریت حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، خشکسالی  تاسیس شد.

این مسئول از پیش‌بینی۲۶ مورد حادثه در استان اصفهان خبر داد و افزود: وظیفه مدیریت بحران استانداری اصفهان شناخت این حوادث و تدوین برنامه‌هایی برای مدیریت بهتر بحران است.

وی با بیان اینکه جامعه ایمن، جامعه‌ای است که انسان سالم را سرلوحه فعالیت خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: در این بین جامعه‌ای موفق و پیروز است که از تهدیدها و فرصت‌ها طرحی را برای ایمن‌سازی شهرها و روستاها استخراج کرده و آن را مورد استفاده قرار دهد.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول