اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الزمان (عج) خبر داد

به‌کارگیری 13 میلیون نفر‌روز در بسیج سازندگی طی سال جاری

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الزمان (عج) گفت: 13 میلیون نفر‌روز در سال 89 در بسیج سازندگی استان اصفهان مشغول به خدمت شدند.

به‌کارگیری 13 میلیون نفر‌روز در بسیج سازندگی طی سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید حسین انوری ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به اینکه سازمان بسیج سازندگی تعلق خاطر به حزب و جناحی ندارد، اظهار داشت: وظیفه سازمان بسیج سازندگی، محرومیت زدایی، خدمت رسانی و سازندگی به عموم مردم است.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس، منقوش به ایثارگری‌ها و رشادت‌های بسیج است، گفت: پس از هشت سال دفاع دشمن‌شکنانه بسیج در جنگ تحمیلی، این نهاد مردمی حضور خود در فضای جامعه را حفظ کرد و در نخستین مرحله، انجام طرح واکسیناسیون فلج اطفال را متولی شد که این کار را با کم‌ترین هزینه و مطلوب‌ترین کیفیت به انجام رساند و به دنبال آن، در سال 79 متولی صدور دفترچه‌های خدمات درمانی در روستاهای زیر 20 هزار نفر شده و به همین صورت فعالیت‌های متعدد و مختلفی را به صورت عملیاتی و جهادی در کشور به سرانجام رساند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الزمان (عج) با اعلام این مطلب که بسیج فارغ از کارکردهای دفاعی می‌تواند کارکردهای دیگری نیز برای این انقلاب و میهن ایفا کند، اضافه کرد: پس از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در سال 79 به انجام حرکت‌های جهادی در حوزه سازندگی، توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های غیر دفاعی و غیر امنیتی بسیج صورت گرفت که در نهایت دولت در ساله‌ای اخیر بسیج سازندگی را به عنوان یک دستگاه مجری معرفی کرده و به این صورت توانمندی‌های بسیج در بخش‌های مختلف به کار گرفته شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الزمان (عج) مهم‌ترین اولویت‌های بسیج سازندگی را غنی سازی اوقات فراغت جوانان با استفاده از سازندگی و نشاط جوانان در راستای سازندگی کشور، خدمت رسانی و محرومیت زدایی از روستاها و مناطق محروم و کمک به دولت در اجرای طرح‌های محرومیت زدایی و شناسایی و ایجاد شرایط لازم برای اشتغال‌زایی و آموزش در این مورد عنوان داشت و افزود: بسیج سازندگی در عرصه‌های عمران، آبادانی، علمی و پژوهشی، بهداشت و درمان و محیط زیست، کشاورزی و منابع طبیعی و فنی و حرفه‌ای خدمات مطلوبی را به جای گذاشته و تنها در سال 89، بیش از 13 میلیون نفر روز را در عرصه‌های یاد شده به کار گرفته است.

وی به تشریح جزئیات خدمات بسیج پرداخت و ادامه داد: بیش از 30 درصد فعالیت‌ها در حوزه مدارس صورت می‌گیرد که تنها در حوزه زیباسازی مدارس، با بکارگیری بیش از 222هزار نفر روز، بیش از 864 آموزشگاه استان مورد بازسازی قرار گرفتند.

انوری از انجام فعالیت‌های متعدد خدمت رسانی در حوزه‌های سلامت و کشاورزی خبر داد و اظهار داشت: در عرصه سلامت با برگزاری بیش از 250 کلاس آموزشی، هشت هزار نفر از آموزش‌های ارائه شده استفاده کردند.

وی در ادامه گفت: برنامه‌ریزی سازمان بسیج سازندگی برای سال آینده، بکارگیری یک میلیون نفر از جوانان استان اصفهان در طرح‌های خدمت رسانی بسیج سازندگی استان است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به مصوبات استانداری اصفهان در مورد لزوم واگذاری 10 درصد از طرح‌های عمرانی و خدماتی به بسیج سازندگی اضافه کرد: در هر جایی که منافع مردم به میان آمده باشد و یا سایر دستگاه‌ها توان انجام فعالیتی را نداشته باشند بسیج سازندگی وارد میدان می‌شود.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول