اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بهزیستی استان زنجان خبر داد

مناسب سازی شهری برای 16 هزار معلول زنجانی

خبرگزاری فارس: مدیر کل بهزیستی استان زنجان از وجود بیش از 16 هزار معلول مادرزادی و همچنین معلول بر اثر حوادث در سطح استان زنجان خبر داد.

مناسب سازی شهری برای 16 هزار معلول زنجانی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان عباسعلی خلدی ظهر امروز در نخستین جلسه مناسب سازی فضاهای شهری استان زنجان اظهار داشت: مناسب سازی محیط شهری یکی از اساسی‌ترین کارها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تصویب قانون جامع حمایت از معلولان در مجلس شورای اسلامی افزود: پیرو این مصوبات در برخی استان‌ها اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان آمار معلولان شناسایی شده در سطح استان زنجان را بیش از 16 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این آمار مربوط به معلولان مادرزادی و همچنین معلولانی است که بعد از تولد بر اثر تصادف و حوادث معلول شده‌اند.

وی با تاکید بر این نکته که معلولیت محدودیت محسوب نمی‌شود، تصریح کرد: در سطح استان زنجان 299 دانشجو و 600 ورزشکار معلول وجود دارد.

خلدی اضافه کرد: از بین ورزشکاران معلول استان زنجان 49 نفر از آنها موفق به کسب مدال‌های بین‌المللی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تنها 30 درصد از فضاهای شهری در سطح کشور برای افراد نیازمند مناسب سازی شده است، ادامه داد: استان زنجان باید اقداماتی در این رابطه انجام دهد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تاکید کرد: مناسب سازی محیط‌های شهری نیاز به هزینه زیادی ندارد و با حداقل هزینه‌ها می‌توان محیط‌های شهری را برای حضور معلولان مناسب‌سازی کرد.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده توسط بهزیستی استان زنجان برای بهبود اوضاع معلولان استان ادامه داد: 2 هزار نفر از معلولان استان زنجان در مسکن مهر ثبت نام کرده‌اند.

در ادامه جلسه کارشناس توانبخشی بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه فراهم کردن  دسترسی معلولان به امکانات شهری از نیم قرن پیش در سطح دنیا آغاز شده است، افزود: ایران در رابطه با حفظ حقوق معلولان حرف‌های زیادی برای ارائه در دنیا دارد.

فرهاد میرزایی تصویب قانون حمایت از معلولان، شناسایی معلولان، ارائه خدمات، تفکیک معلولان و تربیت نیروی ماهر در امور معلولان را از جمله توانایی‌های جامعه ایران اعلام کرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه در بخش مناسب سازی فضاهای شهری کارهای مطلوبی انجام نشده است.

الزام اداره کل مسکن و راه سازی در باره پیش‌بینی تدابیر لازم درباره مناسب سازی محیط اداری در دست ساخت برای حضور معلولان، الزام ارگان‌های دولتی برای مناسب سازی فضاهای اداری خود در راستای حضور معلولان از جمله مصوبات جلسه مناسب سازی محیط‌های شهری بود.

جمع آوری پیشنهادهای ارگان‌ها در رابطه با مبالغ لازم برای مناسب سازی محیط برای گنجانده شدن در بودجه سال آینده دیگر مصوبه جلسه مناسب سازی محیط‌های شهری بود.

الزم همه مالکان فضاهای عمومی خصوصی از جمله بانک‌ها، فرهنگسراها و دیگر اماکن به اصلاح فضاهای محیطی دیگر مصوبه این جلسه بود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول