اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی خلخال:

مشکل مالی مرکز توانبخشی معلولان خلخال را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان خلخال گفت: مشکل مالی و افزایش روزافزون هزینه‌ها مرکز توانبخشی و نگهداری معلولان ذهنی شهرستان خلخال را دچار تنگنا کرده است.

مشکل مالی مرکز توانبخشی معلولان خلخال را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از اداره بهزیستی خلخال، جلیل مصطفایی در جلسه بررسی مسایل و مشکلات مرکز توانبخشی و نگهداری ثامن‌الائمه خلخال اظهار داشت: هم‌اکنون 40 معلول ذهنی بالای 14 سال خلخال و سایر نقاط استان در مرکز توانبخشی و نگهداری معلولان ذهنی نگهداری می‌شوند.

وی گفت: این مرکز با مدیریت بخش خصوصی و زیر نظر مستقیم اداره بهزیستی خلخال به معلولان ذهنی خدمات ارائه می‌کند.

این مسئول ابراز داشت: فعالیت این مرکز با توجه به افزایش روزافزون هزینه‌ها نیازمند حمایت‌های مالی همه‌جانبه دولتی و مردمی بوده و امیدواریم با اداره این مرکز به صورت هیئت امنایی، مشکل مالی و سایر مشکلات موجود بر سر راه تنها مرکز نگهداری معلولان ذهنی خلخال برطرف شده و امکان ارائه خدمات بهتر به معلولان نگهداری شده در آن روز به روز افزایش یابد.

همچنین معاون فرماندار خلخال از اداره مرکز توانبخشی و نگهداری معلولان ذهنی این شهرستان به صورت هیئت امنایی در آینده نزدیک خبر داد.

حسن فرضی اظهار داشت: اداره این مرکز به صورت هیئت‌ امنایی با هدف افزایش مشارکت مردم در اداره این مرکز و افزایش خدمات ارائه شده به معلولان ذهنی نگهداری شده در آن صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با دعوت از معتمدین شهر هیئت امنای این مرکز را تشکیل داده و در آینده نزدیک اداره امور مربوط به این مرکز را به اعضای هیئت امنای منتخب واگذار می‌کنیم.

همچنین موسس و رئیس مرکز توانبخشی ثامن‌الائمه خلخال و عضو هیئت مدیره مراکز توانبخشی معلولان کشور هم اظهار داشت: این مرکز در سال 84 با نیت خیرخواهانه و همکاری مسئولان وقت راه‌اندازی شده و هم‌اکنون دارای ساختمان مستقل برابر با استانداردهای تعیین شده برای نگهداری معلولان ذهنی بالای 14 سال است.

سید بابک رضوی افزایش هزینه‌های حامل‌های انرژی و پرداخت نکردن یارانه معلولان مرکز از سوی خانواده‌های آنها در کنار مشکل پرداخت حقوق و حق بیمه کارکنان را از جمله مشکلات در ادامه کار این مرکز اعلام کرد.

وی به سختی کار کارکنان این مرکز و نیت خیرخواهانه آنها در ارائه خدمات به معلولین با دریافت حداقل حقوق اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود مسئولان شرکت‌های آب و فاضلاب، گاز و برق در اعمال تخفیف به این مرکز تا هیئت امنایی شدن آن همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول