اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز هشدار داد

افت دانشگاه علوم پزشکی اهواز از نظر ارائه مقالات دانشجویی

خبرگزاری فارس: رئیس چهارمین کنگره تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: دانشگاه در ارائه مقالات دانشجویی افت کرده‌است که در این موضوع هر دو طرف، هم دانشگاه و هم دانشجو، ضعیف کار کرده‌اند.

افت دانشگاه علوم پزشکی اهواز از نظر ارائه مقالات دانشجویی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مصطفی فقهی ظهر امروز در چهارمین کنگره تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در محل تالار شهدای این دانشگاه اظهار داشت:‌ فعالیت پژوهشی دانشجویی در چهار محور شامل مجموع امتیازات کسب کرده، طرح‌های تحقیقاتی، برگزاری کارگاه‌ها و ارائه مقالات ارزیابی می‌شود.

وی افزود: دانشگاه در بحث ارائه مقالات دانشجویی افت کرده‌است، در زمینه مقالات ارائه شده در کنگره حدود 40 درصد افت کردیم که در این موضوع هر دو طرف، هم دانشگاه و هم دانشجو، ضعیف کار کرده‌اند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: دانشگاه به تحقیقات دانشجویی به عنوان یک اولویت نگاه می‌کند.

فقهی با اعلام حمایت دانشگاه از طرح‌های دانشجویی، افزود: دانشگاه بسترسازی‌های لازم را انجام داده ‌است؛ کارگاه‌های مورد نیاز، توسعه مراکز تحقیقاتی، ایجاد تنوع در مراکز تحقیقاتی دانشکده‌ها و ... از امکاناتی‌است که دانشگاه برای دانشجویان مهیا کرده است.

رئیس چهارمین کنگره تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: دانشگاه زمینه‌های پژوهشی را فراهم کرده است به گونه‌ای که امتیازی از سوی دانشگاه به دانشجویانی که فعالیت پژوهشی داشته باشند تعلق می‌گیرد.

فقهی با بیان این‌که ارتباط کافی بین دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه برقرار نشده است، افزود: نبود انگیزه کافی و اشتیاق در میان دانشجویان برای شرکت در فعالیت پژوهشی از دیگر نکات مهم است.

وی با بیان این‌که در سال 89 ـ 88 مجموعه ارزیابی فعالیت پژوهشی دانشجویان ارتقاء قابل قبولی داشته است، افزود: در سال 1388 امتیاز فعالیت‌های پژوهشی بیش از هزار و 100 بوده و در سال 89 به هزار و 800 رسیده است. برگزاری کارگاه‌ها با هدف توانمندی دانشجویان در این زمینه حدود 2.5درصد ارتقا یافته‌است.

فقهی ادامه‌داد: دانشجو با توجه به لحاظ موقعیت دانشجو بودنش نمی‌تواند در طرح‌های بزرگ و وسیعی شرکت کند، ولی می‌تواند در پروژه تعریف شده در سایر حوزه‌ها شرکت داشته‌ باشد.

وی گفت: از مهرماه امسال دانشجویان فارغ‌التحصیل دکتری تخصصی، حتما باید یک مقاله ارائه داده باشند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول