اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا انتخابات نهم - 143

یوسف‌نژاد: دیدگاه‌ دانشجویان نوعی آرمان‌گرایی است/ زارعی: جنبش دانشجویی باید پیگیر باشد

خبرگزاری فارس: شاخص‌ترین موضوع مناظره منصورعلی زارعی عضو منتخب جبهه متحد اصولگرایان مازندران و علی اصغر یوسف‌نژاد نماینده فعلی مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی درباره جنبش‌های دانشجویی و مسایل کشاورزی مازندران بود.

یوسف‌نژاد: دیدگاه‌ دانشجویان نوعی آرمان‌گرایی است/ زارعی: جنبش دانشجویی باید پیگیر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، منصورعلی زارعی عضو منتخب جبهه متحد اصولگرایان مازندران و علی اصغر یوسف‌نژاد نماینده فعلی مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز نیز با طرح پرسش از سوی دانشجویان دانشگاه کشاورزی ساری پیگیری شد.

سئوال پنجم درباره نقش دانشجویان در جریان‌های سیاسی بود و اینکه آیا حق مطالبه‌گری را به دانشجویان می‌دهند؟

منصورعلی زارعی در این زمینه گفت:‌ نقش دانشجویان در همه ابعاد و فعال کردن مجموعه دستگاه‌هایی که در حوزه‌های مختلف کار می‌کنند، تاثیرگذار است.

فرماندار سابق ساری با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی باید نسبت به همه مسائل پیگیر باشد، بیان داشت: خیلی‌ها تلاش کردند دانشجویان را از حوزه سیاسی خارج کرده و به بی‌تفاوتی بکشانند، اما اینگونه نشد.

زارعی تصریح کرد: نقش دانشجویان در حوزه‌های پژوهشی بی‌بدیل بوده است.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد نیز در این راستا اظهار داشت: نقش ممتاز و برجسته دانشجویان در تاریخ سیاسی ایران غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه دیدگاه‌های دانشجویان، نوعی آرمان‌گرایی خاص است، ادامه داد: ‌این دیدگاه‌ها باید فارغ از دسته بندی‌های سیاسی جامعه باشد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری تلاش کردند از تشکل‌های دانشجویی به عنوان ابزار استفاده کنند، یادآور شد: استقلال فکری دانشجویان می‌تواند هویت ملی و مذهبی ما را فعال‌تر کند.

زارعی در پاسخ به سئوال ششم مبنی بر اینکه برنامه حمایتی خاصی برای دانشگاه کشاورزی دارید، گفت: ‌فارغ التحصیلان کشاورزی باید در کشاورزی مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه باید برای حوزه کشاورزی اشتغال ایجاد کنیم، ادامه داد: با برنامه‌ریزی که در حوزه کشاورزی باید شود، هیچ بیکاری در این زمینه نباید داشته باشیم.

یوسف‌نژاد در پاسخ به این سئوال، عنوان کرد: بیشترین ارتباطم در دو دوره مجلس با بخش کشاورزی بود.

این مسئول با اشاره به اینکه با دانشکده کشاورزی تا زمانی که تبدیل به دانشگاه شود تعامل داشتم، گفت: پس از تبدیل شدن به دانشگاه، استقلال بودجه‌ای مد نظر بود که این موضوع هم سال گذشته انجام شد.

یوسف‌نژاد با بیان اینکه ارتباط مناسبی با تشکل‌های تخصصی در زمینه کشاورزی دارم، بیان داشت: بحث ناظران محصولات کشاورزی را در مجلس پیشنهاد دادم که تصویب شد.

وی اضافه کرد: ‌ظرفیت‌های جدید برای پذیرش قابلیت‌های بخش کشاورزی را باید ایجاد کنیم.

سئوال هفتم مربوط به پروژه کمربندی ساری بود که به لحاظ مدت زمان در حال اجرا از پروژه‌های تاریخی است.

زارعی با بیان اینکه احداث کمربندی در مرکز استان با اعتبارات استانی قابل اجرا نیست، بیان داشت: با توجه به وضعیت خاص تملک زمین در مازندران، باید شاخص‌های اعتباری استان در این زمینه تفاوت داشته باشد.

فرماندار سابق ساری با اشاره به اینکه ایجاد جاده در مناطق کویری هزینه کمتری نسبت به احداث همان جاده در مازندران دارد، تصریح کرد: اما قابل قبول نیست که پروژه‌ای را  15 سال شروع به احداث کنیم و نتوانیم اعتبار بگیریم.

وی با بیان اینکه این موضوع در حوزه اختیارات یک فرماندار نیست، گفت: احداث کمربندی در ساری از مطالبات جدی مردم است که هنوز محقق نشده است.

یوسف‌نژاد در پاسخ به این سئوال، بیان داشت: از نظر فنی این کمربندی، 2 برابر کمربندی معمولی هزینه می‌برد.

این مسئول ادامه داد: کمربندی‌ها معمولاً در سطح قرار دارند و اگر تقاطع وجود دارد به شکل زیرگذر است که در این پروژه برعکس شده و کمربندی در ارتفاع قرار گرفته و هزینه به همراه دارد.

یوسف‌نژاد با اشاره به اینکه بخشی از این کمربندی در شهر قرار گرفته است، اذعان داشت: بنابراین احداث جاده شهری از اختیارات حوزه وزارت راه خارج است.

از یوسف‌نژاد پرسیده شد چرا در صحن مجلس درباره واردات میوه و مرکبات نطق نداشته که وی پاسخ داد:‌ من در این زمینه نطق داشته‌ام و فردی که این سئوال را پرسیده اعلام کند تا لوح فشرده این نطق را برایش ارسال کنم.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول