اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش مازندران خبر داد

افزایش 5 برابری اعزام دانش‌آموزان مازندرانی به راهیان نور

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش مازندران از افزایش پنج برابری اعزام دانش‌آموزان مازندرانی به اردوهای راهیان نور خبر داد.

افزایش 5 برابری اعزام دانش‌آموزان مازندرانی به راهیان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احمد فرهودی بعد از ظهر امروز به مناسبت سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی توسط شهیدان رجایی و باهنر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کاملا تربیتی و به دنبال احیای نقش تربیتی است.

وی تصریح کرد: با اجرای سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش کشور، نقش تربیتی معلم مشخص شده و معلم به عنوان مربی و دانش‌آموز به عنوان متربی معرفی شده است.

فرهودی با اشاره به امضای سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش، توسط ریاست جمهوری، احیای نقش تربیتی معلمان و تاکید بر آموزه‌های دینی، منویات رهبری و سخنان علما و مراجع دینی در حوزه تعلیم و تربیت را از دیگر اهداف این تحول در امر آموزش عنوان کرد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد اثرگذار و آینده‌ساز نقشی مهم در ترویج احکام دینی در جامعه داشته و زیرساخت‌های باید در راستای اجرای آموزه‌های دینی و ترویج آن در جامعه نهاده شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: امروز در آموزش و پرورش هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد مگر با رویکردی فرهنگی و تربیتی و امیدواریم با تغییر رویکرد معلمان و احیای نقش مربی بودن آنها، ابزار و بستر مناسب برای خدماتی فرهنگی مطابق با دستورات دینی و فرمایشات رهبری، فراهم شده و فضای مدارس، هوشمندانه، فضای ترویج و تحکیم آموزه‌های دینی باشد.

وی با اشاره به اهمیت طرح‌های مهم وزارتی و اجرای آن برای رشد و تعالی اهداف نظام آموزش و پرورش افزود: در راستای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور بر اساس منویات مقام معظم رهبری، تاکنون 70 هزار فرهنگی و دانش‌آموز در قالب طرح نور شرکت کردند.

فرهودی با اعلام اینکه 750 مدرسه قرآنی در استان داریم از افزایش دو برابری راه‌اندازی مدارس قرآنی در استان خبر داد.

این مسئول آموزشی با اشاره به اینکه تاکنون 28 هزار و 300 نفر از دانش‌آموزان پسر و دختر به اردوهای راهیان نور اعزام شدند، گفت: اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور پنج برابر شده است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش مازندران کسب عنوان برتر در طرح ملی 50 هزار نمایشگاه در 50 هزار مدرسه، کسب رتبه برتر در طرح هجرت با حضور 14 هزار دانش‌آموز، راه‌اندازی نخستین کتابخانه دیجیتالی، کسب رتبه برتر در جشنواره ملی هنر، رسانه و سلامت، اجرای طرح رایگان فرهنگیان و دانش‌آموزان از سالن‌های ورزشی، راه‌اندازی مدارس تخصصی ورزشی، برگزاری نشست‌های سیاسی و کسب رتبه برتر فعالیت‌های بهداشتی را از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی عنوان کرد.

وی افزود: 600 مدرسه استان مازندران مجری طرح مروجان سلامت در سه دوره تحصیلی است که این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی با هدف، راه‌اندازی یک نظام مراقبت است که تمام برنامه حوزه سلامت و پیشگیری بر آن استقرار شده و در حال اجراست.

فرهودی در بخش دیگری درباره آسیب‌های اجتماعی در بین قشر جوان گفت: آموزش و پرورش با توجه به رسالت خود و ارتباط مستمر و طولانی در دوران رشد کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنان، نهادی اثرگذار برای اجرای برنامه‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش مازندران ایجاد نگرش منفی نسبت به مواد مخدر در بین دانش‌آموزان، ایجاد سطح آگاهی دانش‌آموزان، ارتقای سطح مهارت‌های زندگی و کاهش میزان بروز و شیوع سوء مصرف مواد مخدر را از اهداف آموزش و پرورش در این حوزه برشمرد.

فرهودی با اشاره به اینکه فرآیندهای آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان و کارکنان رصد شد، بیان کرد: نقشه راه و سند پیشگیری اولیه در مدارس و کارکنان طراحی و تدوین شد.

وی در پایان اجرای طرح‌های مهارت‌های زندگی، پیشگیری مدرسه محور، آموزش و توانمندسازی را از برنامه‌های حوزه پرورشی و تربیت بدنی در مدارس استان در حال اجراست.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول