اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌‌های علمیه خواهران:

موج نهضت قرآنی از حوزه‌های خواهران به جهان گسترش پیدا کند

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز مدیریت حوزه‌‌های علمیه خواهران گفت: باید موج نهضت قرآنی از حوزه‌های خواهران به کل جهان اسلام گسترش پیدا کند و در خانه طلاب اهل خانه با قرآن مانوس باشند و به درستی قرآن را بیاموزند.

موج نهضت قرآنی از حوزه‌های خواهران به جهان گسترش پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی پیش از ظهر امروز در ششمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن شهید آوینی برگزار شد، با اشاره به حدیث «انی تارک فیکم ثقلین کتاب الله و عترتی» اظهار کرد: دعوت به توحید و یکتاپرستی اساس حرکت همه انبیای الهی بوده و دین یکتاپرستی در پیشگاه خداوند اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند برای عموم بشریت که نمی‌خواهند مسیری جز از مسیر فطرت الهی برگزینند، پیامبر و کتاب قرآن را فرستاد.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌‌های علمیه خواهران عنوان داشت: قرآن کتابی متمایز از همه کتاب‌های انبیا بوده و مخاطب آن پیامبر اکرم، معصومان و شیعیان امیرمومنان بوده و هر آنچه بشر از ابتدا تا انتهای عالم به آن نیاز دارد در این کتاب قرار داده است.

وی یادآور شد: قرآن را فردی می‌شناسد که مخاطب اصلی قرآن یعنی پیامبراکرم(ص) و اوصیای خلف آن را بشناسد.

جمشیدی تصریح کرد: پس از ارتحال پیامبر اکرم(ص) تا مدت‌ها نقل و کتابت حدیث از رسول خدا(ص) ممنوع بود و اگر این امر صورت می‌گرفت افراد مجازات می‌شدند.

وی با بیان اینکه کتاب و عترت دو گوهر گرانبها است که برای نجات بشریت لازم است، ادامه داد: قرآن باید در کنار اهل بیت و پیامبراکرم باشد و اگر این امر تحقق پیدا نکند می‌تواند متمسک برای کسانی باشد که اهل تفسیر به رای و تعمیم برداشت‌های خود به قرآن هستند زیرا این افراد به دنبال درک پیام قرآن نیستند بلکه منافع خود را پیگیری می‌کنند.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: برخی پیام‌های پیامبران به دلیل آنکه مردم شایستگی و ظرفیت را از خود نشان ندادند از بین مردم برداشته و مخفی و پنهان شد، ولی قرآن این افتخار را برای امت پیامبر قرار داده که تا قیامت باقی است.

وی یادآور شد: اگر بخواهیم قرآن باقی بماند باید بر اساس وصیت پیامبر اکرم(ص)، اولیای دین و علما عمل کرده و بین قرآن و تعالیم معصومان فاصله نیندازیم.

جمشیدی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های قرآنی گفت: این جشنواره‌ها مقدمه حرکت شماست و نخستین اثر ظرفیت‌شناسی قرآنی را برای شما دارد تا بتوانید از این ظرفیت در مسیر ترویج فرهنگ قرآن، اسلام ناب و تعالیم اهل بیت(ع) استفاده کنید.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره‌های قرآنی در حقیقت میدان‌هایی است که مقصد را به کسانی که در این میدان وارد شده‌اند، نشان می‌دهد.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌‌های علمیه خواهران تاکید کرد: باید فرصت انس دائمی با قرآن ایجاد شود و هر یک از طلاب زمانی را برای انس و الفت با قرآن قرار دهند.

وی عنوان داشت: اکنون کتاب الهی و امانت پیامبر اکرم(ص) در اختیار ما قرار گرفته بدون آنکه حرف و سطری از آن کم یا زیاد شود.

جمشیدی تاکید کرد: باید به این نکته توجه داشت که برای یک طلبه عیب است که با قرآن آشنا نباشد و ترجمه و تفسیر قرآن را نداند و این امر مقدم به همه تعالیم در حوزه‌های علمیه است.

وی تصریح کرد: بین آنچه شما هستید و آنچه مردم نیاز دارند و باید باشند فاصله فراوانی وجود دارد و باید به این نتیجه برسیم که محفوظات قرآنی ارزش بیشتری نسبت به بسیاری از مسائل دارد.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌‌های علمیه خواهران بیان داشت: مخاطب قرآن فطرت خواجویی بوده که خداوند تبیین کرده و در گام نخست باید خود را با قرآن مانوس کنیم و به طهارت معنوی برسیم.

وی با اشاره به دیگر مزایای برگزاری جشنواره‌های قرآنی گفت: این جشنواره مقدمه شناسایی ظرفیت‌های قرآنی است تا به این ظرفیت عظیم ناشناخته دست پیدا کنیم بنابراین باید قدر این فرصت را بدانیم و این فرصت را دست مایه حرکت عظیم قرار دهیم.

جمشیدی تاکید کرد: باید موج نهضت قرآنی از حوزه‌های خواهران به کل جهان اسلام گسترش پیدا کند و در خانه طلاب اهل خانه با قرآن مانوس بوده و به درستی قرآن را بیاموزند.

وی یادآور شد: امروز ابزار و امکانات نوین در اختیار ما قرار دارد که این ابزار و امکانات از طرفی تهدید بوده و از طرفی دیگر فرصت تلقی می‌شود و باید از این فرصت نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول