اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گچساران:

بیداری‌های جهان با محوریت قرآن است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت گچساران گفت: خیزش‌های اسلامی که در منطقه خاورمیانه و شاخ آفریقا صورت گرفته با محوریت قرآن کریم و توصیه‌های این کتاب عظیم برای مبارزه با ظلم و ستم است.

بیداری‌های جهان با محوریت قرآن است

حجت‌الاسلام عبدالمجید کرمی عصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: قرآن کریم و اهل بیت(ع ) در کنار هم سبب تعالی فکر و روح شده و منشأ تحولات اساسی در زندگی بشر هستند.

* درخشش دانشگاه آزاد گچساران در مسابقات شفاهی قرآن و عترت منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی

امام جمعه موقت گچساران و رئیس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی گچساران ابراز داشت: مسابقات سراسری شفاهی قرآن و عترت منطقه شانزده دانشگاه آزاد اسلامی کشور با حضور 17 واحد و مرکز دانشگاهی این منطقه در بخش استادان، دانشجویان و کارکنان به میزبانی دانشگاه آزاد گچساران برگزار شد.

کرمی تصریح کرد: افزون بر 63 نفر از قاریان و حافظان قرآن کریم در بخش‌های دانشجویی، اعضای هیئت علمی و کارکنان در دو سالن خواهران و برادران به رقابت پرداختند.وی افزود: کمیته‌های مختلف هماهنگی برگزاری این مسابقات برای هر چه با شکوه‌تر برگزاری این مسابقات تشکیل شد و با تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران، این کمیته‌ها با برنامه‌ریزی شبانه‌روزی توانستند این دوره از مسابقات را طبق نظر سنجی کتبی  از شرکت کنندگان، به نحو شایسته‌ای به انجام برسانند.

کرمی معتقد است میزبانی این دوره از مسابقات منطقه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران زمینه‌ساز میزبانی مسابقات در سطح کشور است.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی برای جوانان یادآور شد: با بسیج نیروهای علاقه‌مند می‌توان کارهای بزرگ و درخور توجهی انجام داد.

* توجه به مباحث قرآنی در دانشگاه‌ها کمرنگ است

امام جمعه موقت گچساران و رئیس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی گچساران بیان داشت: حضور پرشور دانشجویان در کمیته‌های مختلف برگزاری این مسابقات سبب شد تا طراوت و شادابی مضاعفی بر نحوه اجرای این مسابقه حکمفرما و کارها با نظم و ترتیب خاصی انجام شود.

کرمی خاطرنشان کرد: در اختتامیه این مسابقات از نفرات برتر خواهر و برادر در بخش‌های استادان، دانشجویان و کارکنان تجلیل و لوایح تقدیر و تندیس بلورین این دوره از مسابقات به آنان اهدا شد.

وی با اشاره به ضرورت رشد و گسترش مسابقات قرآنی در سطح دانشگاهی عنوان داشت: با توجه به کمرنگ بودن مباحث قرآنی در دانشگاه‌ها، برگزاری مسابقات قرآن برای دانشجویان بسیار مؤثر و دارای اهمیت فراوانی است.

کرمی افزود: برگزاری این مسابقات سبب تقویت انگیزه دانشجویان و گسترش بیشتر فرهنگ قرآنی در سطح دانشگاه‌ها می‌شود.

* تبیین آموزه‌های قرآنی برای نوجوانان و جوانان ضرورت دارد

این مقام دینی و علمی گچساران ابراز داشت: این مسابقات در ارتقای روحیه معنوی و گرایش به سمت مباحث قرآنی از قبیل حفظ و قرائت قرآن جوانان دانشجو و اساتید نقش بسزایی دارد.

کرمی تصریح کرد: قرآن کریم مؤمنان را به سبقت گرفتن در امور خیر و مسابقه ‌گذاشتن در موضوعات مثبت و مواردی که انسان را به خداوند نزدیک می‌کند، تشویق کرده است.

امام جمعه موقت گچساران از مسئولان مراکز آموزشی و دانشگاهی خواست تا در زمینه فراهم کردن زمینه لازم برای برگزاری برنامه‌های قرآنی و تبیین آموزه‌های قرآنی برای نوجوانان و جوانان بیش از پیش تلاش کنند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول