اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه پاسداران:

قرآن کتابی جوشان و متناسب با نیاز جامعه است

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قرآن کتابی جوشان و متناسب با نیاز روز مردم جامعه است.

قرآن کتابی جوشان و متناسب با نیاز جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار حسین سلامی ظهر امروز در مراسم اختتامیه دومین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم سپاه پاسداران اظهار کرد: قرآن کتابی جوشان و متناسب با روز که برقراری ارتباطات اجتماعی و راه و رسم زندگی را در خود نهفته دارد.

وی افزود: قرآن کریم کتابی جامع است که حجم بالایی از حکمت‌های متعالی را در خود جای داده است.

سلامی همچنین به برگزاری مسابقات و توجه به قرآن کریم در جامعه به‌ویژه برپایی آن در خانواده بزرگ سپاه پاسداران پرداخت، گفت: برگزاری مسابقات سراسری قرآن ویژه خانواده‌ها، شاغلان، بازنشستگان به منظور اطاعت از امر مقام معظم رهبری به منظور شکوفایی قرآن کریم است.

وی افزود: انسان هرچه در علم و فن‌آوری پیشرفت داشته باشد نیاز به قرآن کریم بیش از پیش رخ نمایی می‌کند.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران در ادامه گفت: قرآن مجید سازنده حیات قرآن چشمه عطر افشان از منبع نور الهی است که بر ضمیر انسان‌های متقی می‌نشیند و  انسان را با معارف الهی آشنا می‌سازد.

سلامی همچنین به فواید قرائت قرآن کریم در زندگی انسان‌ها اشاره کرد و افزود: قرائت قرآن کریم سبب اتصال افراد به سرچشمه نور و هدایت می‌شود، انسان هر زمانی که قرآن می‌خواند از چشمه حکمت الهی سیراب می‌شود.

وی تصریح کرد: قرآن کتابی عظیم و معجزه الهی است و تکرار مداوم قرآن کریم سبب می‌شود تا انسان به حقایق تازه‌ای دست یابد.

سلامی همچنین قرآن کریم سازنده حیات طیبه بشر عنوان کرد و خاطرنشان کرد: عمل به دستورات کتاب الهی سبب تربیت انسان در جامعه می‌شود.

اختتامیه دومین دوره مسابقات سراسری قرآن سپاه پاسداران با معرفی برگزیدگان در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، مفاهیم و اذان قدردانی شد.

همچنین رضا لشکری در ادامه نیز دبیر اجرایی دومین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: مسابقات قرآن کریم به مدت دو روز در مشهد برگزار و از 63 نفر از برگزیدگان همسران، دختران و برادران تقدیر شد.

لشکری افزود: ترویج فرهنگ قرآنی و برقراری انس و الفت با قرآن مجید در بین خانواده‌های شاغل و بازنشسته سپاه پاسداران از جمله اهداف برگزاری دومین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم  است.

وی با اشاره به این مطلب که مسابقات قرآن کریم به صورت سالیانه برگزار می‌شود، گفت: این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ، مفاهیم، ترتیل و اذان برگزار شده است.

لشکری خاطرنشان کرد: دومین دوره از مسابقات قرآن کریم با حضور 750نفر از برادران، همسران و دختران خانواده‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شاغلان و بازنشستگان برگزار شد.

وی افزود: 500 نفر از شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شاغلان و بازنشستگان دختران همسران و 250 نفر شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات قرآن کریم سپاه پاسداران برادران هستند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول