اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نمین:

انس با قرآن نسل آینده را از خطرات بیمه می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نمین گفت: انس با قرآن کریم این کتاب نورانی و حیات‌بخش نسل آینده ما را از آسیب‌ها و تهدیدها دور نگه می‌دارد.

انس با قرآن نسل آینده را از خطرات بیمه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی رحیمی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش نمین اظهار داشت: برپایی کلاس‌های قرآنی و همچنین تجهیز و آماده‌سازی نمازخانه‌ها در مدارس خود حرکتی در مسیر تربیت شایسته و متعالی است که می‌تواند اسباب رستگاری انسان را در دنیا و آخرت فراهم آورد.

وی اهمیت موضوع تربیت و نقش برجسته خانواده‌ها، والدین و دانش‌آموزان را در این زمینه یادآور شد و تصریح کرد: در دوره نوجوانی و جوانی دانش‌آموزان ما باید با دو حکم شرعی و عقلی خواندن نماز و قرائت قرآن به صورت روزانه آشنا شوند چرا که انیس شدن دانش‌آموزان با این مفاهیم و مبانی ارزشی توسعه تربیت متعالی را رقم می‌زند.

رحیمی در ادامه خاطر نشان کرد: استکبار جهانی و برنامه‌ریزان شیطان پلید در عصر معاصر با استفاده از خلأهای تربیتی و رشد دانش‌آموزان سعی دارند ضربه مهلک به پیکره نظام اسلامی و مسیر آرمانی بزنند در حالی که مربیان و معلمان و والدین دانش‌آموزان باید مراقب چنین حرکت آرام و خزنده دشمنان باشند.

این مسئول اضافه کرد: در همین راستا استکبار جهانی تدارک برنامه متنوعی را برای انحراف جوانان و نوجوانان اندیشیده است تا شاید به جای راغب شدن جوانان به قرآن، نماز و احکام اسلامی حرکت‌های ظاهری و زودگذر را جایگزین آن کنند.

وی ادامه داد: در حالی که اگر در روند تربیت دانش‌آموزان در مدارس چنین مبانی مورد توجه قرار نگیرد ظلم بزرگی به روند تربیتی نسل آینده انجام شده است.

به گزارش فارس، امام جمعه نمین از دستگاه‌های ذیربط خواست در تجهیز و تکمیل نمازخانه مدارس و حضور روحانیان در این فضاها همت بیشتری کرده و اجازه دهند نسل آینده با چنین آموزه‌ها و مفاهیمی رشد و تعالی پیدا کنند.

در این جلسه فرماندار شهرستان نمین نیز خواستار توسعه همه‌جانبه فضاهای تربیتی و آموزشی در مدارس شد و بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در این زمینه تاکید کرد.

سید تقی دریتیم همچنین به حضور تأثیرگذار دانش‌آموزان و فرهنگیان در راهپیمایی 22 بهمن را نشان روشنی از پیشرو بودن قشر فرهنگیان و دانش‌آموزان اعلام کرد و گفت: این حضور در 12 اسفند امسال یوم انتخابات مجلس تکمیل و بار دیگر حماسه ملت ایران بر جهان طنین‌انداز می‌شود.

وی از معلمان و مدیران و مربیان مدارس خواست انتخاب اصلح و برگزیدن شایسته‌ترین کاندیداها را با معیارها و الگوهای مورد تاکید مقام معظم رهبری در مدارس تبیین و تشریح کنند و همراه با دانش‌آموزان در یوم انتخابات حضور دشمن‌شکن داشته باشند.

دریتیم همچنین اولویت این شهرستان را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی به ویژه در حوزه آموزشی و راه‌سازی توصیف کرد و افزود: ضرورت دارد این امر با درایت و توفیق بیشتر همراه باشد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول