اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

اولویت در مسئله انتخابات حضور حداکثری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: در مسئله انتخابات همه باید از رهنمودهای مقام معظم رهبری تبعیت کنند و ایشان همواره تاکید به حضور حداکثری را در این عرصه در اولویت سخنان خود قرار داده‌اند.

اولویت در مسئله انتخابات حضور حداکثری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در جمع فعالان و رابطین فرهنگی بخش‌های استان قم ابراز داشت: برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در بخش‌های استان قم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه تجمعات قومی یکی از پایگاه‌های مهم هر جامعه است.

وی ادامه داد: شاید در سیستم‌های حکومتی دیگر به اجتماعات کوچک قومی توجهی نشود اما در اسلام و نظام اسلامی به این مسئله توجه بسیار شده است.

تولیت آستانه حضرت معصومه(س) اظهار داشت: هر چه مردم از غوغای شهرهای بزرگ دور می‌شوند، با طبیعت و فطرت خود رابطه بهتری برقرار می‌کنند و این موضوع ارزش بسیاری دارد.

وی اضافه کرد: رابطین و فعالان فرهنگی استان قم باید با توجه به ظرفیت‌های عظیم فرهنگی این استان، ضمن پرورش تفکر اصیل اسلامی در خود، مسئولیت سنگین اصلاح وضعیت فرهنگی روستاهای این استان را به عهده بگیرند.

سعیدی افزود: باید برای پاسداری از فرهنگ اصیل اسلامی در روستاها تلاش کرده و آفات فرهنگی را با دقت زیر نظر قرار داد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که به فعالیت‌های فرهنگی و دینی اثربخشی می‌‌دهد، نیت کسی است که این فعالیت‌ها را انجام می‌دهد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: بزرگوارانی مانند امام خمینی(ره) و آیت‌الله بهجت در کلام خود از الفاظ یا معانی پیچیده استفاده نمی‌کردند اما چون به حرفی که می‌زدند عقیده داشته و خود به آن عمل می‌کردند، این سخنان در مردم تاثیر عمیقی به جا می‌گذاشت.

وی گفت: کسانی که در عرصه‌ فرهنگی فعال هستند باید ابتدا از اصلاح خود و خانواده‌شان شروع کنند تا فعالیت‌هایشان برای مردم قابل قبول باشد.

سعیدی یادآور شد: طبق معارف اسلام تمام افراد جامعه نسبت به یکدیگر مسئول هستند و باید با دلسوزی و نصحیت نسبت به اصلاح رفتار و گفتار یکدیگر اقدام کنند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم ساکت بنشینیم و شاهد باشیم تا فساد به وسیله ابزارهایی که استعمارگران در میان خانواده‌های ما توسعه داده‌اند، در عمق جامعه اسلامی نفوذ کند.

تولیت آستانه حضرت معصومه(س) گفت: در گذشته اگر کسی می‌خواست به کار خلاف اخلاقی دست بزند، باید با زحمت زیاد زمینه را فراهم می‌کرد اما امروز با گسترش تکنولوژی امکان اشتغال به فساد در هر خانه‌ای وجود دارد.

وی ادامه داد: همین تهاجم گسترده فرهنگی دشمن که امکان نفوذ در هر خانه‌ای را دارد سبب شده امروز کار فرهنگی در جامعه ما بسیار سخت باشد.

سعیدی با اشاره به وجود حرم حضرت معصومه(س) و حوزه‌های علمیه در شهر قم تصریح کرد: زندگی کردن در شهر قم سبب مسئولیت دو چندان برای اهالی این شهر می‌شود چراکه همه مردم چشم به شهر قم و اهالی آن دارند، به این دلیل استان قم از لحاظ فرهنگی باید نسبت به استان‌های دیگر گام‌ها جلوتر باشد.

وی عنوان داشت: آنطور که در روایات اسلامی آمده است، مردم قم در آخرالزمان برای مردم تمام دنیا حجت محسوب می‌شوند، به همین دلیل باید نسبت به مسائل فرهنگی این شهر حساسیت ویژه‌ای نشان داد.

امام جمعه قم با اشاره به موضوع انتخابات، افزود: در حال حاضر مسئله روز کشور موضوع انتخابات است و ایجاد نشاط و اشتیاق در مردم برای حضور حداکثری در این انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه ما در مسئله انتخابات از رهبری خط می‌گیریم، اضافه کرد: یکی از نصایح مقام معظم رهبری در مسائل سیاسی این بوده که مسائل فرعی جای مسائل اصلی را نگیرد.

سعیدی عنوان داشت: ایشان اولویت در موضوع انتخابات را حضور حداکثری مردم می‌دانند، چراکه این حضور گسترده مردم در صحنه‌های مورد نیاز نظام است که سبب یاس دشمن و امیدواری دوستان انقلاب اسلامی در سراسر جهان می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: راهپیمایی 22 بهمن امسال استقامت مردم را در ایمان و ارادت به نظام اسلامی نشان داد و این تجدید بیعت بار دیگر در 12 اسفند تکرار خواهد شد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول