اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/

عبادی: در خدمت نظام، رهبری و مردم هستم

خبرگزاری فارس: کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان با اشاره به اینکه وامدار هیچ‌کس نیست، گفت: من در خدمت گروه‌ها و افراد نبوده بلکه در خدمت رهبری و مردم هستم.

عبادی: در خدمت نظام، رهبری و مردم هستم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد باقر عبادی ظهر امروز در جمع دانشگاهیان و فرهنگیان بیرجندی استفاده از متخصصان را به منظور بیان راهکارها در حل مشکلات موثر دانست و اظهار داشت: همان‌گونه که تاکنون از متخصصان زیادی بهره گرفته‌ام مطمئنا در صورت انتخاب شدن به‌عنوان وکیل مردم در مجلس شورای اسلامی نیز از آ‌نها کمک خواهم گرفت.

وی با اشاره به مستقل بودن خویش از جریان‌ها، افراد و گروه‌های سیاسی ابراز داشت: بعضی از اشخاص، افراد و گروه‌ها بنده را تأیید کرده‌اند که بنده نیز از آنها سپاسگزارم اما این بدین معنی نیست که من در خدمت آنها هستم، بلکه بنده در خدمت نظام، رهبری، ارزش‌ها و مردم هستم.

*شایسته‌سالاری و همگرایی معیارهای انتخاب افراد

کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان با اشاره به اینکه من از احدالناسی برای حضور در ستاد انتخاباتی خویش دعوت نکرده‌ام، گفت: در این راستا مدیون هیچ‌کس نیستم.

عبادی، معیار انتخاب افراد برای سمت‌های مختلف را شایسته‌سالاری دانست و افزود: اما همگرایی و هم‌جهت بودن فکر و اندیشه نیز مهم است.

وی با اشاره به اینکه استان ما در سمت‌های بالای اجرایی کشور هیچ‌ فردی ندارد، تصریح کرد: ما باید صادرات مدیر داشته باشیم.

کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان افزود: این بدان معنا است که ما باید زمینه لازم برای مدیریت مدیران برتر استانی بر پست‌های مهم کشوری را فراهم کرده و از نیروهای باهوش و با ذکاوت موجود که تا حالا سابقه مدیریتی نداشته‌اند ولی استعداد این کار را دارند برای مدیریت اداره‌‌کل‌های استان بهره ببریم.

*راه‌های استان، راه‌های مرگ هستند

عبادی راه‌های استان را راه‌های مرگ دانست و ادامه داد: علت این موضوع نیز عدم اختصاص بودجه‌های لازم برای امر راهسازی است که علت اصلی آن عدم وجود نیروهای استانی در وزارتخانه‌ها برای دفاع از حقوق مردم استان است.

وی با بیان اینکه باید از تخریب همدیگر جلوگیری کنیم، گفت: همه کاندیداها نورچشم ما بوده و سرمایه‌های کشور و استان هستند، پس بیایید از تخریب همدیگر جلوگیری کرده و سرمایه‌های نظام را از بین نبریم.

کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان در ادامه به پاسخگویی پرسش‌های حضار پرداخت.

*هر کسی که به بیت‌المال دست درازی کند، جریان انحرافی است

کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان در پاسخ به این سئوال که موضع شما در قبال جریان انحرافی چیست، ابراز داشت: هر جریانی که دستش به سمت بیت‌المال دراز شود جریان انحرافی است که مقام معظم رهبری در این رابطه تکلیف نخبگان را مشخص کرده‌اند و ما هم از دستورات ایشان در این زمینه پیروی خواهیم کرد.

عبادی در پاسخ به این پرسش که با مدیران نالایق چگونه برخورد خواهید کرد، گفت: با توجه به وظیفه نظارتی مجلس اگر ثابت شود که کسی صلاحیت انجام امری را ندارد در راستای تغییر وی اقدام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا شخص دیگری را بر خود اصلح می‌دانید، ابراز داشت: برای اینکه متوجه شویم که چه شخصی اصلح است باید ببینیم که از چه منظری به دنبال تشخیص صلاحیت وی هستیم و جایگاهی که فرد می‌خواهد به آن‌جا برود در این مورد خیلی مهم است.

کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان ادامه داد: طبیعتا بر اساس تکلیفی که علما، بزرگان و سیاسیون بر گردن بنده گذاشتند، من هم وظیفه خود می‌دانم که در صحنه بمانم.

*فرهنگ‌سازی راه‌حل مساله بدحجابی است

عبادی در پاسخ به این سئوال که در صورت راهیابی به مجلس آیا برخوردی قانونی با مساله بدحجابی خواهید کرد، اذعان داشت: هر موقع مساله بدحجابی مورد بررسی قرار می‌گیرد نخستین نظری که مطرح می‌شود فرهنگ‌سازی است اما در واقع به این مورد هیچ توجهی نمی‌شود و باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.

عبادی افزود: پیشرفت‌هایی در زمینه جلوگیری از این ریخت‌و پاش‌ها داشتیم اما هنوز به سطح ایده‌آل نرسیده است که پیگیری بیشتر مسئولان را می‌طلبد.

وی در پایان سخنانش عدالت را شعاری دانست که ابرازش بسیار ساده و همه‌پسند بوده اما اجرای آن بسیار مشکل است و افزود: ما تمام تلاش خود را در جهت ایجاد عدالت در بخش‌های مختلف جامعه انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول