اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مناظره انتخاباتی فارس/ 206

یوسف‌نژاد: دولت هدفمندی را خوب اجرا نمی‌کند/ شجاعی: نماینده ملی فکر می‌کند

خبرگزاری فارس: یوسف‌نژاد و شجاعی کیاسری کاندیدای مجلس نهم از همین حوزه در مناظره انتخاباتی در دفتر خبرگزاری فارس در مازندران حضور یافتند و درباره تنش‌های بین دولت و مجلس و دیدگاه نمایندگان در توجه به استان یا شهرستان اظهار نظر کردند.

یوسف‌نژاد: دولت هدفمندی را خوب اجرا نمی‌کند/ شجاعی: نماینده ملی فکر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدرمضان شجاعی کیاسری و علی‌اصغر یوسف‌نژاد نمایندگان مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در مناظره انتخاباتی خبرگزاری فارس حضور یافتند.

سئوال فارس: با وجود اصولگرا بودن دولت و مجلس اما تنش‌هایی بین دولت و مجلس وجود داشته، این تنش‌ها تا چه اندازه منافع ملی را تحت تاثیر گذاشته است.

یوسف‌نژاد در پاسخ به این سئوال اظهار داشت:‌ بسیاری از مشکلاتی که اکنون وجود دارد نتیجه ضعف عملکرد دولت در اجرایی نکردن قوانین مصوب مجلس است. همچنین اجرای نادرست قوانین توسط دولت باعث شده که مجلس بخواهد از حقوق خود دفاع کند

وی با بیان اینکه اجرای نادرست قوانین توسط دولت باعث شده که مجلس بخواهد از حقوق خود دفاع کند، متذکر شد: از ابتدا مخالف قانون هدفمندی یارانه‌ها بودم، اما اکنون که قانون شده موافق هستم؛  ولی همین قانون نوشته شده را دولت ناقص و بر اساس شرایط خاص خود اجرا می‌کند.

یوسف‌نژاد با اشاره به اینکه مجلس گفته افزایش قیمت‌ها در پنج سال انجام شود تا به قیمت تمام شده کالا برسیم، بیان داشت: اما دولت عمل نکرد.

وی با بیان اینکه بنا بود 30 درصد از درآمد افزایش حامل‌های انرژی به بخش تولید و صنعت اختصاص یابد که دولت در این زمینه هم اقدام نکرد، گفت: مجلس گفته افزایش قیمت‌ها باید با شیب ملایم باشد که دولت باز هم عمل نکرد و این تخلف آشکار دولت است. 

* تخلف دولت در ننوشتن آیین نامه قوانین در بیش از 100 مورد

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از قوانین مجلس، آیین‌نامه دارد، اضافه کرد: قانون به مرحله اجرا می‌رسد، اما دولت هنوز آیین‌نامه آن را ننوشته و این موضوع در بیش از 100 مورد اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه ضعف عملکرد دولت و توجه نکردن به مصوبات مجلس باعث بروز این اختلاف بین دولت و مجلس شده، ادامه داد: سئوال از رئیس جمهور از اختیارات و در دستور کار مجلس است، اما دولت تمکین نمی‌کند.

یوسف‌نژاد با اشاره به اینکه طرح سئوال از رئیس جمهور از اختیارات قانونی مجلس است، گفت:‌ به دولت فرصت داده شد تا خود را با قوانین تطبیق دهد و مجلس چاره‌ای جزء طرح سئوال نداشت اگرچه با دولت بسیار تعامل داشته و سعی کرده به دولت کمک کند.

* فرمول غیراقتصادی دولت برای مشکلات اقتصادی

وی با بیان اینکه دولت برای رفع مشکلات اقتصادی، فرمول غیراقتصادی به بدنه جامعه تزریق می‌کند، تصریح کرد: گرانی افسار گسیخته، واردات بی‌رویه و نوسانات ارز و سکه نتیجه همین موضوع است.

یوسف‌نژاد با اشاره به اینکه به عنوان منتقد دولت اعلام می‌کنم که مجلس خیلی با دولت راه آمد، ادامه داد: تعامل با دولت به این دلیل بود که منافع و پیامدهای آن متوجه مردم و جامعه باشد.

وی با بیان اینکه مجلس خیلی جاها کوتاه آمد که مورد انتقاد برخی از نمایندگان قرار گرفت، متذکر شد: این تعامل فقط به دلیل مصلحت مملکت و مردم بود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعامل باید دوطرفه باشد، ادامه داد: چون این تعامل یک طرفه بود دچار ضعف شد و مجلس نهم باید بتواند در برقراری تعامل دوطرفه تلاش کند.

سید رمضان شجاعی کیاسری در پاسخ به این سئوال اظهار داشت: به دلیل خلاهای قانونی، بسیاری از قوانین که مجلس وضع کرده، دولت اجرا نکرده است.

وی با اشاره به اینکه فضا، فضای بازی نیست و باید به باز شدن این فضا کمک کنیم، ادامه داد: باید بپذیریم که دولت پارلمانی شود چرا که اگر مجلس، دولت را انتخاب کند دولت همراهی بیشتری خواهد کرد. همچنین راه تمکین و اجرای قانون، مجری خوب است.

* سئوال فارس: نماینده به شهر من فکر می‌کند یا به استان من

شجاعی در پاسخ به این سئوال خاطرنشان کرد: نماینده ملی فکر می‌کند

وی با بیان اینکه کار نماینده، کاری ملی است که نظارت بر اجرای قانون و مصوبات دارد، تصریح کرد: برخی نمایندگان در کارهای ملی در حوزه انتخابیه، ورود بیشتری دارند.

شجاعی با اشاره به اینکه نمایندگان ابتدا باید استان را از جهت مسائل عمومی و کلی در نظر بگیرند، یادآور شد: برخی مسائل مانند فرودگاه و خدمات این چنینی استانی هستند و مهم نیست در کدام شهر باشد بلکه مهم است که مازندران نیاز به فرودگاه بین‌المللی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بعضی دستگاه‌ها خدمات استانی صرف دارند که باید تقویت شوند.

* مردم مهم‌تر هستند

یوسف‌نژاد در پاسخ به این سئوال اذعان داشت: هم استان و هم شهرستان برای نماینده اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه برای نماینده، مردم مهم‌تر هستند، اضافه کرد: نیاز مردم، مشکلات و اولویت‌های مردم برای نماینده دارای اهمیت است.

نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه مسائل حوزه انتخابیه برای برخی نمایندگان از اهمیت بیشتری نسبت به مسائل استانی و ملی برخوردار است، متذکر شد: این موضوع منجر می‌شود فعالیت‌های فراشهرستانی که همان فعالیت‌های استانی و ملی هستند کمتر پیگیری شود.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول