اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس

مهندسان منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر تقدیر شدند

خبرگزاری فارس: به مناسبت بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس، سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی طی مراسمی از مهندسان شاغل در این سازمان تقدیر کرد.

مهندسان منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر تقدیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر در مراسم تقدیر از مهندسان منطقه ویژه پتروشیمی که با حضور مدیرعامل، مدیران، رؤسا و مهندسان شاغل در این سازمان برگزار شد، از پیشنهاد برگزاری جشنواره‌ای موسوم به خواجه نصیر طوسی در منطقه ویژه استقبال کرد و ضمن یادآوری تبحر خواجه نصیرالدین طوسی در ابعاد مختلف علمی و دینی، انتخاب نام این شخصیت دانشمند را برای برگزاری جشنواره علمی، ورزشی، فرهنگی مهندسان مناسب دانست.

علی یزدانی جلوگیری از کشتار دانشمندان بدست مغولان را یکی از خدمات ممتاز خواجه نصیر طوسی به جامعه علمی ایران عنوان کرد.

وی با اشاره به شوک‌های نفتی پیش از انقلاب یادآور شد: در آن سال‌ها پیشرفت کشور ما در گرو حضور متخصصان خارجی بود؛ اما در حال حاضر فرزندان این مملکت در بسیاری از زمینه‌ها به قله‌های بلند دانش و تکنولوژی دست یافته‌اند.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون زمان آن رسیده که اگر دانشمندان غربی بخواهند ادای فضل و عالم نمایی کنند، خود را به هیئت و لباس دانشمندان ایرانی مبدل کنند؛ اما اینکه در سده‌های گذشته نیز شبیه شدن به دانشمندانی چون ابن‌سینا مایه مباهات و فخر آنها بود.

* چاپ کتاب راهنمای ضوابط زیست محیطی استقرار صنایع در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

در بخش دیگری از این مراسم رئیس محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ضمن گرامیداشت جایگاه خواجه نصیرالدین طوسی، همکاران خود را به تبعیت از پیشتازی دانشمندان تراز اول ایران در تاریخ علمی جهان دعوت کرد و گفت: به اعتقاد من رمز موفقیت دانشمندان نامدار ایرانی در قرن‌های گذشته که توانستند نام خود و نام ایران را بر قله‌های بلند علم و دانش حک کنند، تلاش و کوشش فراوان بوده است.

فرزاد نژادبهادری که خود از جامعه مهندسی سازمان منطقه ویژه به‌شمار می‌رود؛ در ادامه نخستین کتاب تدوین شده توسط کارکنان سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را به حضار معرفی کرد و افزود: امیدوارم تا سال آینده با همکاری کارشناسان تلاشگر سازمان منطقه ویژه دو کتاب دیگر آماده و به مرحله چاپ برسد.

وی ادامه داد: کتاب "راهنمای ضوابط زیست محیطی استقرار صنایع در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی" که حاصل کارگروهی کارشناسان اداره محیط زیست است به زودی به زیر چاپ خواهد رفت.

در آغاز این مراسم، تنی چند از حاضران ضمن ارائه اشعار و متونی زیبا، پیشنهاداتی مطرح کردند که از آن جمله می‌توان به برگزاری جشنواره خواجه نصیر طوسی در منطقه ویژه و تدارک شرایط مناسب به‌منظور هم‌افزایی، به‌کارگیری و بهره‌وری علمی، ورزشی و فرهنگی از پتانسیل جامعه مهندسان منطقه ویژه اشاره کرد.

انتهای پیام/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول