اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دومین مناظره انتخاباتی خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی_2

صنعت و کشاورزی اهتمام مجلس نهم باشد

خبرگزاری فارس: نامزد انتخاباتی مورد حمایت ائتلاف پیشرفت، عدالت و عقلانیت خراسان رضوی گفت: توجه به صنعت و کشاورزی خراسان رضوی برای پویایی اهتمام کار در مجلس نهم باشد.

صنعت و کشاورزی اهتمام مجلس نهم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عبدالکریم جوادی صبح امروز در مناظره انتخاباتی با عنوان فرصت‌ها و نیازهای مجلس نهم که در خبرگزاری فارس استان خراسان‌ رضوی در سالن کنفرانس این خبرگزاری در مشهد برگزار شد، با بیان اینکه به عنوان کاندیدای مطالبه‌گر در عرصه مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرده‌ام، اظهار داشت: با هدف رشد اقتصادی و پیشرفت در بخش اقتصادی کشور در عرصه مجلس حضور پیدا کردم چرا که امروز یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری مسائل اقتصادی در کشور است.

کاندیدای مورد حمایت ائتلاف پیشرفت و عدالت خراسان رضوی با اشاره به طرح سوال از رئیس‌جمهور در مجلس هشتم گفت: سوال از رئیس‌جمهور یکی از وظایف و حقوق مجلسی‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز قصد داریم مجلس به اقتدار اصلی خود و جایگاه اصلی خود برسد باید حقوق مجلس رعایت شده و مصوبات مجلس نیز به طور دقیق اجرایی شود.

جوادی ادامه داد: بیش از 50 درصد مصوبات مجلس هشتم در زمینه اقتصادی بوده است ولی در بعد اجرا شاهدیم که کمتر از 20 درصد از این مصوبات به اجرا رسیده است و این ناشی از نظارت ضعیف مجلس در بعد اجرایی مصوبات است پس باید برای رسیدن به مجلسی مقتدر بعد نظارتی را بیش از پیش تقویت کنیم.

وی در ادامه نرخ رو به رشد بیکاری در کشور را یکی از چالش‌های اصلی پیشرو در کشور دانست و تصریح کرد: قرار بود در سال جاری 2 میلیون و 500 هزار شغل در کشور ایجاد شود ولی جای این سوال باقی است که آیا واقعا یک پنجم این عدد تحقق پیدا کرده است.

کاندیدای مورد حمایت ائتلاف پیشرفت و عدالت خراسان رضوی افزود: در حال حاضر شاهد افزایش روز افزون نرخ بیکاری در بسیاری از استان‌های کشور هستیم و این به جایی رسیده که اکنون در بسیاری از استان‌های کشور نرخ بیکاری به 30 درصد رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در زمینه اشتغال خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌های کشور از نرخ بیکاری بالاتری برخوردار است پس باید ضمن توجه به این امر به راهکارهایی در راستای کاهش نرخ بیکاری بیاندیشیم.

جوادی با اشاره به خصوصی‌سازی بیش از 90 درصد از صنعت خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از بزرگترین ظرفیت‌های موجود در خراسان رضوی خصوصی‌سازی بیش از 90 درصد از صنعت این استان است و این در حالی است که 50 تا 60 درصد از صنعت استان نیز رو به تعطیلی است.

نامزد انتخاباتی مورد حمایت ائتلاف پیشرفت، عدالت و عقلانیت خراسان رضوی گفت: پس در این راستا نمایندگان مجلس باید در 1مجلس نهم بیش از گذشته به بخش صنعت و کشاورزی استان خراسان رضوی اهتمام ورزند تا بتوانیم شاهد صنعتی پویا و فعال در استان باشیم.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول