اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کوهبنان:

کاندیداها اخلاق انتخاباتی در تبلیغات را رعایت کنند

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب کوهبنان گفت: کاندیداها و طرفداران آنها نسبت به رعایت اخلاق انتخاباتی در زمان تبلیغات توجه ویژه‌ای داشته باشند.

کاندیداها اخلاق انتخاباتی در تبلیغات را رعایت کنند

اکبر مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان با توجه به تبلیغات نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به منظور آگاه‌سازی کاندیداها و طرفداران آنها در راستای پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی به بخشی از جرائم شایع اشاره کرد.

وی از کاندیداها و طرفداران آنها خواست، نسبت به رعایت اخلاق انتخاباتی در زمان تبلیغات توجه ویژه‌ای داشته باشند و تلاش کنند و گفت: رقابت‌ها را به رفاقت، دوستی و وحدت بدل و در این راستا به رهنمودها و توصیه‌های مقام معظم رهبری توجه کنند.

مختاری، استفاده از هرگونه پلاکارد، پوستر، دیوارنویسی، کاروان تبلیغاتی و استفاده از بلندگوی سیار در خارج از محیط سخنرانی به استثنا عکس برای تراکت و زندگی‌نامه و همچنین جزوه، اجرای سخنرانی و پرسش و پاسخ را ممنوع دانست و اظهار داشت: در صورت تخلف متخلف به مجازات حبس یا جزای نقدی محکوم می‌شود.

وی نصب و الصاق عکس و پوستر را ممنوع اعلام و خاطرنشان کرد: فقط نصب پارچه در محل ستادهای اصلی نامزدها از لحاظ قانونی اشکالی ندارد و پاره و مخدوش کردن آگهی‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی ممنوع است و متخلف علاوه بر محکومیت حبس یا جزای نقدی ضامن خسارت مالی نیز است.

دادستان عمومی و انقلاب کوهبنان تصریح کرد: انجام تبلیغات کارمندان در ساعت اداری و استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات ممنوع است و اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخاباتی هم حق تبلیغ به نفع هیچ‌کس را ندارند.

مختاری گفت: ستادهای تبلیغاتی انتخاباتی تنها در مراکز بخش‌ها، شهرها و شهرستان‌ها دایر می‌شود و تشکیل ستادها خارج از موارد قانونی ممنوع و تبلیغ علیه داوطلبان دیگر از لحاظ قانونی ممنوع است.

وی بیان داشت: خرید و فروش رأی، رأی دادن با شناسنامه جعلی یا شناسنامه دیگری، تهدید یا تطمیع در امر انتخاباتی، رأی دادن بیش از یک بار، توصیه به نوشتن اسم کاندیدای معین در ورقه رأی توسط افراد متفرقه در محل اخذ رأی، اخلال در امر انتخاباتی، تقلب در رأی‌گیری و شمارش آرا و دخالت در انتخابات با سمت مجعول یا هر نحو دیگر تخلف محسوب می‌شود و مجازات قانونی حبس یا جزای نقدی و انفصال از خدمات دولتی را به دنبال دارد.

دادستان کوهبنان گفت: ایراد تهمت، توهین و نشر اکاذیب علیه کاندیداها به هر صورت که باشد، اعم از شفاهی یا از طریق سامانه‌های رایانه‌ای و ارسال پیامک جرم بوده و مجازات قانونی را در پی دارد.

مختاری خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی با عمل به وصیتنامه حضرت امام (ره) و توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری در سایه وحدت و همدلی با حضور حداکثری و پرشور خود در انتخابات با انتخاب افراد اصلح مجلسی پویا در خط امام و رهبری را تشکیل می‌دهند و تمام توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان قسم‌خورده این مرز و بو م را نقش بر آب می‌کنند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول