اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری:

رعایت اخلاق انتخاباتی اصل مهم است / انتخابات نباید آلوده به رفتار غیر دینی شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کاندیداها و طرفداران آنها باید در زمان تبلیغات به اخلاق تبلیغاتی توجه کافی داشته باشند.

رعایت اخلاق انتخاباتی اصل مهم است / انتخابات نباید آلوده به رفتار غیر دینی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به رعایت اخلاق انتخاباتی، یکی از اصل‌های مهم نظام سیاسی اسلام را اصل صداقت دانست و اظهار داشت: تمام مسئولان نظام از بالاترین مقام مسئول گرفته تا دیگران باید با مردم صادقانه برخورد کنند و در تلاش باشند که با مردم شفاف سخن بگویند و آنها را مورد تکریم و تجلیل قرار دهند.

وی ادامه داد: در نظام سیاسی اسلام، حاکمیت باید از هر نوع کج‌روی و انحراف از مبانی و اصول جلوگیری کند تا افراد جامعه به هیچ عنوان در مسیر انحراف و گمراهی قرار نگیرند و مسئولان ذی‌ربط دینی به ویژه ولی فقیه آنچه را که در نظام اسلامی از نظر فرهنگی، سیاسی و اقتصادی اتفاق می‌افتد، رصد کرده و انطباق مسیر و مقصد تصمیمات را با مبانی شرعی و اسلامی مورد تحلیل و بررسی دقیق فقهی قرار دهند.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری، با بیان اینکه در حاکمیت دینی باید عدالت نسبت به تمام اقشار جامعه مورد توجه ویژه قرار گیرد افزود: نباید به هیچ کس از هر گروه و ملیت و مذهب و دینی که باشد ظلمی صورت گیرد.

به گفته وی در حاکمیت دینی مسئولان تمام قوا باید طبق حفظ کرامت انسان در خدمت مردم باشند و تلاش کنند تا هیچ تبعیضی در جامعه رخ ندهد.

رمضانی ابراز داشت: در این راستا مسئولان باید در برقراری ارتباط مستمر با مردم جدی باشند و با کم کردن فاصله‌ها، در صدد برنامه‌ریزی و تأمین خواسته‌ها و نیازهای واقعی مردم برآیند و به تعبیر حضرت امیرالمومنین علی(ع) در نامه خود به مالک اشتر، حاکم اسلامی باید مردم را از صمیم دل دوست داشته باشد زیرا آنان یا برادر دینی ما هستند و یا در انسان بودن با ما مشترکند از این‌رو باید کرامت و حرمت انسان‌ها حفظ شده و هیچ آسیبی به آن وارد نشود و بدون تردید این نوع تأکیدها به طور کامل، نوع ارتباط صمیمی بین آحاد مردم و حاکمیت اسلامی را مشخص می‌کند.

وی با تصریح بر اینکه تملق و چاپلوسی در نظام سیاسی اسلام به هر شیوه‌ای مردود و مطرود است اذعان داشت: از منظر آموزه‌های دینی هر کسی باید به اندازه جایگاه ارزشی خود مورد احترام قرار بگیرد و نباید در این زمینه افراط و تفریط صورت گیرد و در سیره عملی امام راحل و مقام معظم رهبری نیز این نوع عملکرد کاملاً مشهود است و این بزرگواران به طور مکرر با کسانی که می‌خواستند در محافل عمومی غلو و مبالغه کنند مقابله کرده و موضع می‌گرفتند و خطرات بعدی این نوع برخوردها را گوشزد می‌کردند.

این مسئول رابطه بین اخلاق و سیاست را بسیار تنگاتنگ دانست و تصریح کرد: جدایی این دو خسارت‌های جبران‌ناپذیری را بر نظام اسلامی وارد می‌کند از این‌رو توجه و التزام عملی به اخلاق و رفتارهای دینی در تمام بخش‌های حکومت چه در مجلس به عنوان تجلی‌گاه اراده مردم و چه در دیگر قوای نظام لازم و ضروری است.

وی اضافه کرد: ظهور و جلوه حاکمیت اسلامی در رفتار تمام مسئولان و خدمتگزاران در همه رده‌ها با آحاد مردم آشکار می‌شود بنابراین همه باید مراقب باشند که رفتارهای غیر اخلاقی و غیرارزشی از آنها صادر نشود.

رمضانی با بیان اینکه اخلاق و رفتار مبتنی بر مبانی ارزشی اسلام در تمام سطوح مورد انتظار است خاطر نشان کرد: از این‌رو کاندیداها و طرفداران آنها باید در زمان تبلیغات به اخلاق تبلیغاتی توجه کافی داشته باشند.

وی افزود: اخلاق دینی یک امر درونی و باطنی است که امنیت و آرامش را برای جامعه به ارمغان می‌آورد اما در صورت عدم پایبندی گسترده به این نوع اصول اخلاقی باید «اخلاق انتخاباتی» به صورت قانون درآید تا در صورت بروز تخلف از نظر قانونی و قضایی پیگیری‌های لازم انجام شود.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری با بیان اینکه باید به صورت جدی مسئله اخلاق انتخاباتی مورد توجه قرار گیرد تا انتخابات آلوده به رفتار غیر دینی و غیر اخلاقی نشود یادآور شد: باید حرمت‌ها و حریم‌ها حفظ شود و دیدگاه‌های مختلف افراد مورد احترام قرار گیرد.

وی ابراز داشت: بدون تردید نقد عالمانه واقع‌بینانه، دلسوزانه و منطقی با حفظ تمام حریم‌ها و حرمت‌ها و طبق کرامت انسانی و دینی افراد، مجلسی قوی و مقتدر را برای نظام مقدس اسلامی به وجود می‌آورد.

رمضانی متذکر شد: انقلاب اسلامی ایران با رویکردی که طبق مبانی اسلامی در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مورد خوشایند استکبار جهانی نیست از این رو قدرت‌هایی که به دنبال سهم‌خواهی در عرصه‌های کلان و مدعی رهبری جهان هستند، نمی‌توانند با خواسته‌های منطقی و عقلانی نظام اسلامی ایران مواجهه صحیحی داشته باشند به همین منظور به صورت‌های مختلف در صدد وارد کردن ضربه به این نظام هستند و در این راستا از تمام قوا برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می‌کنند بنابراین انقلاب اسلامی در طول حیات بیش از سه دهه خود با انواع توطئه‌ها و کارشکنی‌ها مواجه بوده که به فضل الهی و با هدایت مدبرانه امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب و حضور و مشارکت مردم وفادار و ملت غیور ایران از تمام آنها سرافراز بیرون آمده و در آینده نیز چنین خواهد بود.

انتهای پیام/ر10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول