اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد شهید گلستان:

گلستانی‎ها مهمان باشکوه‎ترین سفره هفت‎سین شهدا می‎شوند

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: در آغاز سال نو گلستانی‎ها مهمان باشکوه‎ترین و زیباترین سفره هفت‎سین شهدا می‎شوند.

گلستانی‎ها مهمان باشکوه‎ترین سفره هفت‎سین شهدا می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدعلی طالع‎زاری ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان اظهار داشت: ما مسلمانان عقیده داریم که شهدا زنده‎اند و به کودکان، نوجوانان و بزرگسالان این پیام دائما داده می‎شود لذا تصمیم گرفتیم تا سال جدید را در کنار شهدای گلستانی به بهترین شکل آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: در آغاز سال‎نو همواره می‎بینیم که خانواده‎های شهدا بر سر مزار شهیدشان همانند دیگر مردمان، سفره هفت‎سین پهن می‎کنند و در آن سفره نیز سیم خاردار و یا پوتین دیده نمی‎شود لذا ما نیز تافته جدابافته نیستیم و با عده‎ای از جانبازان هنرمند گلستانی جلساتی گذاشته و به هماهنگی رسیده‎ایم تا از طریق منابع‎مالی پایان‎سال، شاهد برپایی زیباترین سفره هفت‎سین شهدا در آغاز سال نو باشیم.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و ایثارگران گلستان اذعان داشت: امیدواریم این مهم فتح‎بابی شود برای سال‎های آتی تا مردم آغاز سال نو را در فضایی معنوی و روحانی سپری کنند و به همراه خانواده‎های‎شان عکس یادگاری بگیرند.

طالع‎زاری افزود: بنا داریم تا هر ساله این اقدام زیبای فرهنگی را برگزار کنیم تا به‎عنوان یک اثر معنوی و میراثی ماندگار نسل به نسل انتقال یابد و مردم گرگان نیز بدانند هر ساله باشکوه‎ترین سفره را در گلزار شهدا به همراه نورافشانی خواهیم داشت و در نظر داریم تا این فضا را به محیطی اجتماعی و فرهنگی تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای این کار فرهنگی در نظر گرفته شده، ابراز داشت: ما نیز خودمان رزمنده جبهه حق علیه باطل بوده‎ایم و در جبهه، زمانی که شب عید فرا می‎رسید برای شوخی و خنده سر سفره هفت‎سین سرنیزه و سیم خاردار و... می‎گذاشتیم، اما این‎ها دلیل نمی‎شود که آن فضا را تعمیم به گلزار شهدا دهیم چرا که شهدا زنده‎اند و ما نیز باید همانند مردم عادی برای آنها سفره هفت‎سین پهن کنیم، ولی می‎توان در کنار آن از نمادهای ایثار و شهادت استفاده کرد.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول