اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد شهید گلستان:

داستان‎های 100 ثانیه‎ای شهدا و ایثارگران گلستان تولید شد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: داستان و خاطرات 100 ثانیه‎ای شهدا و ایثارگران استان گلستان تحت عنوان "چند ستاره تا بهشت" به مرحله تولید و بهره‎برداری رسید.

داستان‎های 100 ثانیه‎ای شهدا و ایثارگران گلستان تولید شد

محمدعلی طالع‎زاری امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: تولیدات داستانی در قالب مفاهیم ایثار و شهادت به صورت پایه‎ای و با استفاده از نمادهای برگرفته از این فرهنگ، برای مهد کودک تا مقطع دانشگاه از طریق این معاونت صورت گرفت.

وی تصریح کرد: آثار و تولیداتی که در قالب انیمیشن، داستان، ارائه خاطرات شهید در قالب سی‎دی و یا هر مجموعه دیگری که توسط این معاونت به منصه ظهور می‎رسد با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بنا به سلایق گروه‎های مختلف سنی است.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و ایثارگران گلستان بیان داشت: در تولید داستان 100 ثانیه‎ای بر آن بوده‎ایم تا از طریق خاطرات شهدا، ایثارگران، رزمندگان، جانبازان و اقشار مختلفی که به نوعی از آن دوران خاطراتی داشتند در قالب 100 ثانیه تولید کنیم تا هر خاطره به صورت اثری  جاودانه و ماندگار، در ذهن مخاطب نقش ببندد.

وی اذعان داشت: در این مجموعه داستانی به شهرت شهید یا ایثارگر پرداخته نشده است بلکه فقط به نام ایشان بسنده شده به لحاظ اینکه در آینده حساسیتی در افراد بوجود نیاید و ما از بیان این داستان‎ها فقط ارائه خاطرات برای‎مان مهم است و نباید بگذاریم که خاطرات شیرین و به یادماندنی شهدا به جرم اینکه متصل به افراد خاصی هستند از بیان آن جلوگیری شود.

طالع‎زاری یادآور شد: از دیگر برنامه‎های دیگری که قرار است در آینده‎ای نزدیک به آن بپردازیم داستان و شعرهای موزیکال برای کودکان و نوجوانان است.

وی به عناوین مجموعه داستان‎های 100 ثانیه‎ای اشاره کرد و اظهار داشت: در مجموعه اول داستانی "چند ستاره تا بهشت" تولیداتی چون عیادت دوست، دومین منور، امداد غیبی، استاد شهید، گوله توپ، تک تیرانداز، نماز شب، توفیق شهادت، مین منور و جزیره مجنون  ارائه شده است.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و ایثارگران گلستان گفت: مجموعه دوم شامل به سوی خانه، دیده‎بان، عشق پرواز، جشن پتو، خاک خانه‎ام، توشه خودم، تکبیر، نماز تنهایی، موذن، خون و پیام بوده و مجموعه سوم نیز شامل اجابت دعا، اسارت یک تیپ، اسم شب، استراحت، فرزند وطن، سلامتی راننده، پرواز کبوتر، کلاه ایمنی، حمام صحرایی و قبر کوتاه است.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول