اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بنیاد شهید مازندران:

27 درصد نخبگان کشور را ایثارگران تشکیل می‌دهند

خبرگزاری فارس: سرپرست بنیاد شهید استان مازندران گفت: 2 هزار فرزند شهید و ایثارگر استان مازندران از اساتید برجسته دانشگاهی هستند و 27 درصد نخبگان کشور را نیز ایثارگران و اساتید دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

27 درصد نخبگان کشور را ایثارگران تشکیل می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری پیش از ظهر امروز دومین کارگاه منطقه‌ای توانمندسازی اساتید مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.

سرپرست بنیاد شهید استان مازندران در این نشست تاکید کرد: انتظار ما از اساتید دانشگاه این است اعتماد به نفس و خودباوری را در بین ایثارگران و فرزندان شهید افزایش دهند.

عباسعلی رضایی خواستار ایجاد مشاوره‌های مناسب برای ایثارگران و فرزندان شاهد در مراکز دانشگاهی شد و گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری همه ما در قبال فرزندان شاهد و ایثارگران باید خود را مسئول بدانیم.

رضایی با اشاره به تحصیل 3هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر استان مازندران در مراکز دانشگاهی افزود: 2 هزار فرزند شهید و ایثارگر استان مازندران از اساتید برجسته دانشگاهی هستند و27 درصد نخبگان کشور را ایثارگران و اساتید دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: زمانی 27 درصد نخبگان کشور از بین ایثارگران بودند که در کشور برنامه مدونی برای ساماندهی علمی ایثارگران در کشور وجود نداشت ولی در حال حاضر با توجه به حمایت‌های همه‌جانبه از ایثارگران در کشور باید شاهد حمایت بیشتر ایثارگران و فرزندان شاهد در سطح مراکز دانشگاهی باشیم.

سرپرست بنیاد شهید مازندران گفت: در حال حاضر 7 هزار و 565 فرزند شهید و ایثارگر در 37 مرکز دانشگاهی مازندران مشغول تحصیل هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: خدمت به فرزندان شاهد افتخاری بزرگ برای اساتید دانشگاهی باشد.

فرهنگ بابامحمودی اظهار کرد: شهدا ذخایر انقلاب اسلامی ایران هستند و همه ما مدیون خون شهدا هستیم.

وی تصریح کرد: شهدای انقلاب اسلامی ایران برای ماندگاری ایران اسلامی جان پاک خود را نثار انقلاب اسلامی کردند و کسانی که در این انقلاب جایگاهی را به دست آوردند مدیون خون پاک شهدای عزیزی هستند که برای ماندگاری اسلام و ایران اسلامی خانه و کاشانه خود را ترک و جبهه و جنگ را مامن اصلی خود قرار دادند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه من فرزند شهید نیستم ولی درد نبود پدر را به خوبی حس کردم، یادآور شد: پدرم به خاطر بیماری از دست رفت ولی شهدا با تمام وجود به آغوش شهادت رفتند و ما مسئولان باید با تمام وجود در اختیار فرزندان شاهد و ایثارگر باشیم و خدمت به فرزندان شاهد را یک افتخاری بزرگ برای خودمان قلمداد کنیم.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول