اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمان اعلام کرد

عضویت رایگان 14 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: بیش از 14 هزار نفر به عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی استان کرمان درآمده‌اند.

عضویت رایگان 14 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان، محمدجواد حسین‌زاده اظهار داشت: در راستای ترغیب مردم به کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه، بیش از 14 هزار نفر از کرمانی‌ها در بهمن ماه سال جاری به صورت رایگان و افتخاری به عضوت کتابخانه‌های عمومی استان در آمده‌اند.

وی بیان داشت: ثبت‌نام رایگان از افراد برای عضویت در کتابخانه‌ها باید نهادینه شود تا با این اقدام با افزایش شمار اعضای کتابخانه‌ها، تسهیلات بیشتری به آنها اختصاص یابد تا آمار افراد کتابخوان بیشتر و سطح علمی افراد در شهرها و روستاها افزایش یابد.

حسین‌زاده افزود: حوزه کتاب و کتابخوانی به گروه خاص و ویژه‌ای تعلق ندارد و هر فرد باید با کتاب زندگی کند، مطالعه و کتابخوانی باید به عنوان یک نیاز و احساس دائمی لازم و روزانه در میان عموم رایج و مطرح باشد تا افراد جامعه به خواندن و مطالعه ترغیب و فرهنگ کتاب و کتابخوانی را رواج دهند.

بنابراین گزارش کتابخانه عمومی علامه امینی شهرستان زرند به عنوان کتابخانه برتر فرهنگی کشور معرفی شد.

اداره کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور براساس شاخص‌های تعیین شده، کتابخانه عمومی علامه امینی شهرستان زرند را به عنوان کتابخانه عمومی برتر در زمینه فعالیت‌های فرهنگی در میان کتابخانه‌های عمومی کشور در خرداد ماه سال جاری انتخاب و معرفی کرد.

از جمله فعالیت‌های فرهنگی این کتابخانه می‌توان به برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و هنرهای تجسمی، برگزاری ویژه برنامه‌های ملی و مذهبی در مناسبت‌های مختلف با رویکرد ترویج فرهنگ مطالعه مفید اشاره کرد.

انتهای پیام/ج۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول