اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از طریق همراه‌کارت

عضویت در یک کتابخانه اصفهان به منزله عضویت در تمام کتابخانه‌هاست

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان گفت: اکنون تمام کتابخانه‌های اداره‌کل کتابخانه‌های اصفهان از طریق همراه‌کارت به یکدیگر متصل شده‌اند و عضویت در یک کتابخانه به منزله عضو شدن در تمام کتابخانه‌های استانی زیر پوشش ارشاد است.

عضویت در یک کتابخانه اصفهان به منزله عضویت در تمام کتابخانه‌هاست

غلامرضا یاوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: پیش از اجرایی شدن طرح همراه‌کارت در صورتی که کتاب مورد نیاز افراد در یک کتابخانه‌ موجود نبود آن شخص مجبور بود در کتابخانه‌های دیگر به دنبال آن بگردد که این موضوع مشکلاتی را برای اعضا به همراه داشت.

وی افزود: اکنون اگر افراد هنگام عضویت در کتابخانه همراه‌کارت دریافت کنند با این کارت می‌توانند از تمام کتابخانه‌های استان اصفهان استفاده کنند که این موضوع به منزله امکان استفاده از 2 میلیون و 300 هزار کتاب است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان با بیان اینکه کتابخانه دانشگاه‌ها در چرخه کتابخانه‌های عمومی قرار ندارد، گفت: به جز کتابخانه‌های فعال در سطح شهر، سایر کتابخانه‌های اداره‌ها و سازمان‌ها تخصصی محسوب می‌شوند و تابع قوانین خود هستند.

وی اضافه کرد: با این وجود در حال پیگیری راه‌کارهای قانونی هستیم تا افرادی که به کتاب‌های تخصصی‌تر نیاز دارند بتوانند از کتابخانه‌های تخصصی دانشگاه‌ها استفاده کنند.

یاوری در ادامه با اشاره به شکل‌گیری کمیته نهضت مطالعه مفید براساس مطالبات رهبر معظم انقلاب گفت: مطالعه مفید مطالعه‌ای است که هدفمند باشد و ضمن رقم زدن رشد افراد در جامعه در نهایت موجب رشد معنوی جامعه شود.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف سند مطالعه مفید باید تمام دستگاه‌ها با اداره کتابخانه‌های عمومی همکاری کنند، افزود: رسیدن به سرانه هشت مترمربع فضا برای هر یک‌ صد نفر، سرانه عضویت 35 درصدی جمعیت در کتابخانه‌های عمومی و فراهم کردن چهار جلد کتاب برای هر نفر از اهداف تعیین شده در سند چشم‌انداز است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان تعداد اعضای کتابخانه‌های استان را 200 هزار نفر عنوان کرد و افزود: تا پایان سال باید به سرانه عضویت هفت درصدی جمعیت استان معادل 350 هزار نفر در کتابخانه‌ها برسیم.

انتهای پیام/صا30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول