اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خبر داد

افزایش 150درصدی عضویت رایگان در کتابخانه‌های خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از افزایش 150درصدی عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش 150درصدی عضویت رایگان در کتابخانه‌های خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس  از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، رحیم فضیلت‌پور اظهار داشت: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان در حال حاضر229 هزار نفر عضو هستند.
وی افزود: همانند سال‌های گذشته عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان در طول هفته کتاب به اجرا درآمد که در مجموع 78هزار و 701 نفر جذب شده و به صورت رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی استان شدند.
وی با بیان اینکه در آبان و آذر ماه سال جاری 79 هزار و 666 نفر نفر به عضویت کتابخانه‌های عمومی استان درآمدند، افزود: همچنین در حاشیه برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان نیز این طرح به اجرا درآمد و بیش از 965 نفر به عضویت رایگان درآمدند.
فضیلت‌پور خاطرنشان کرد: رسیدن به یک فرهنگ مطلوب نیازمند برنامه‌ریزی طولانی مدت و همکاری همه جانبه همه دستگاه‌های فرهنگی است و کتابخانه‌های عمومی یکی از ابزارهای اصلی توسعه فرهنگی در جوامع کنونی به حساب می‌آیند.
وی ادامه داد: وظیفه اساسی کتابخانه‌های عمومی دیگر به فراهم کردن منابع مورد لزوم برای رفع نیازهای جاری افراد و گروه های مختلف جامعه خلاصه نمی‌شود بلکه این نهاد را در حال حاضر به عنوان یکی از متولیان اصلی فرهنگ در کشور به حساب می‌آورند.
فضیلت‌پور بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی دانشگاه‌های عامه مردم هستند که به عموم مردم خدمات‌رسانی می‌کنند و یکی از ارزش‌ها و اهداف کتابخانه‌های عمومی جذب بیش از پیش اقشار مردم به کتابخانه‌ها از راه‌های مختلف اسا که از جمله این راه‌ها می‌توان به فعالیت‌های فرهنگی، مسابقات آنلاین و مکتوب، برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان، تامین منابع مورد درخواست مراجعان، عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان خاطرنشان کرد: در زمینه عضویت رایگان این برنامه از طریق رسانه استانی، نشریات، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها در تمام استان به خصوص در کتابخانه‌های عمومی استان اطلاع‌رسانی و با استقبال بسیار خوب عموم جامعه مواجه شد.
وی افزود: هدف از اجرای این برنامه کمک به قشر ضعیف جامعه جهت عضویت و بهره‌برداری از تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان، استفاده از منابع مکتوب و آنلاین، شرکت در مسابقات و برنامه‌های ویژه کتابخانه‌های عمومی و شرکت در مسابقات آنلاین و مکتوب سایت کتابخوانان حرفه‌ای با هدف اصلی نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در استان و اصلاح زیرساخت‌های فرهنگی منطقه انجام پذیرفت.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول