اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار آدربایجان‌شرقی صورت گرفت

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین سایت تولید قارچ خوراکی شمالغرب کشور در میانه

خبرگزاری فارس: با حضور استاندار آدربایجان‌شرقی بهره‌برداری از بزرگ‌ترین سایت تولید قارچ خوراکی شمالغرب کشور در میانه آغاز شد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین سایت تولید قارچ خوراکی شمالغرب کشور در میانه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، مسعود محمدیان در آیین بهره‌برداری از این مجتمع تولیدی گفت: این واحد با هزینه‌کرد 21 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده که مبلغ 900 میلیون ریال آن به صورت تسهیلات بانکی و 12 میلیارد ریال آن به صورت آورده شخصی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه با آغاز رسمی این سایت تولیدی در شهرستان میانه، سالانه 400 تن قارچ خوراکی به تولید آذربایجان‌شرقی افزایش می‌یابد، گفت: محصولات تولیدی این مجتمع علاوه بر پوشش بازارهای استانی و کشوری به کشورهای ارمنستان و آذربایجان صادر می‌شود و به زودی به کشور عراق نیز صادر می‌شود. 

محمدیان تصریح کرد: با این بهره‌برداری برای 25 نفر از افراد بومی منطقه نیز به صورت مستقیم اشتغال دایم ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به تولید 2 هزار تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌شرقی که 95 درصد آن دگمه‌ای و پنج درصد آن صدفی است، گفت: با توجه به مصرف سرانه این محصول به میزان 3 کیلوگرم، زمینه برای تولید قارچ تا سقف 10 هزار تن فراهم است. 

محمدیان با اشاره به عزم جدی سازمان در ورود محصولات تولیدی بخش کشاورزی به بازارهای منطقه‌ای و جهانی خاطر نشانم کرد: افزایش تولید، استانداردسازی محصول با توجه به کیفیت و کمیت محصول تولیدی و در کنار آن بازاریابی مطمئن و مستمر برای محصولات تولید شده خواهد توانست آهنگ حرکت به سوی توسعه پایدار بخش کشاورزی را از شتاب قابل توجهی برخوردار سازد . 

این مجتمع تولیدی در مساحتی به وسعت 15 هکتار و فضای سالن‌ها به وسعت 24 هزار و 500 متر مربع و با تولید قارچ دگمه‌ای کار خود را رسما ًدر شهرستان میانه آغاز کرد.

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول