اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی استاندار هرمزگان:

احداث کتابخانه مرجع در هرمزگان ضرورت است

خبرگزاری فارس: مشاور عالی استاندار هرمزگان گفت: احداث کتابخانه‌های مرجع و تخصصی در این استان ضرورت دارد و یکی از برنامه‌های مهم استانداری به حساب می‌آید.

احداث کتابخانه مرجع در هرمزگان ضرورت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی علامه‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای فرهنگی نمایشگاه کتاب برای استان هرمزگان، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب در هرمزگان فرصت خوبی را برای دسترسی مردم هرمزگان به بسیاری از کتاب‌ها فراهم کرده و مردم می‌توانند بسیاری از کتاب‌های مورد نیاز خود را از طریق این نمایشگاه تامین کنند.

وی با اشاره به استقبال مناسب مردم از نمایشگاه کتاب هرمزگان، افزود: اگر این نمایشگاه در زمان مناسب‌تری برگزار می شد قطعا استقبال بیشتری از آن صورت می‌گرفت اما با این وجود مردم فرهنگ دوست و اهل مطالعه هرمزگان استقبال بسیاری خوبی از نمایشگاه داشته‌اند.

مشاور عالی استاندار هرمزگان ادامه داد: در مجموع برگزاری نمایشگاه حرکت فرهنگی بسیار خوبی در استان محسوب می‌شود و چنین حرکت‌هایی همواره مورد حمایت دستگاه سیاسی و اجرایی استان هرمزگان قرار خواهد گرفت.

علامه‌زاده در ادامه با تاکید بر احداث کتابخانه‌های مرجع در هرمزگان، بیان داشت: احداث کتابخانه‌های مرجع و تخصصی در هرمزگان یکی از برنامه‌های مهم دستگاه ارشد اجرایی استان محسوب می‌شود که در این راستا احداث کتابخانه تخصصی خلیج فارس یکی از برنامه‌های مهم استانداری هرمزگان و دستگاه‌های فرهنگی این استان است.

وی گفت: استانداری هرمزگان اعلام آمادگی خود برای انعقاد تفاهمنامه‌ای با وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین امور خارجه برای برگزاری کنفرانس تخصصی خلیج فارس، احداث کتابخانه خلیج فارس و همچنین ایجاد مرکز نگهداری اسناد تاریخی خلیج فارس را به این وزارتخانه ها اعلام کرده و در صورت امضای این تفاهمنامه دبیرخانه این کنفرانس همانند جشنواره‌های فرهنگی و هنری خلیج فارس در استان هرمزگان راه‌اندازی خواهد شد.

مشاور عالی استاندار هرمزگان بیان داشت: همچنین استانداری هرمزگان آمادگی خود را برای برگزاری کنفرانس علمی و پژوهشی خلیج فارس همزمان با 10 اردیبهشت روز ملی خلیج فارس، که سال پیش نیز در هرمزگان برگزار شده بود به وزارت امور خارجه اعلام کرده و در صورت موافقت وزارت خارجه این کنفرانس بار دیگر در هرمزگان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت مناسب مطالعه کتاب‌های غیر درسی در هرمزگان، اذعان داشت: این مسئله نشان دهنده علاقه مردم هرمزگان و همچنین اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مطلوب فرهنگی در استان هرمزگان است و خوشبختانه دغدغه مطالعه کتاب در میان مردم هرمزگان ایجاد شده است.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول