اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم:

کتابخانه‌های سیار روستایی با اعتبار 100 میلیون تومان تجهیز می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم از راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار روستایی در سال 91 خبر داد و گفت: برای تجهیز این کتابخانه‌ها 100میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

کتابخانه‌های سیار روستایی با اعتبار 100 میلیون تومان تجهیز می‌شوند

محمد مخلصی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، از مهم‌ترین وظایف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را نهادینه‌سازی فرهنگ کتابخوانی و مانوس کردن آنان با کتاب عنوان کرد.

وی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را طلایه‌دار نشر و توزیع کتاب کودکان و نوجوانان در سطح کشور دانست و بیان کرد: این مرکز نسبت به دادن ‌کتاب‌هایی به صورت امانی با موضوع کودک و نوجوان در 800 مرکز فرهنگی هنری اقدام می‌کند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم تصریح کرد: این مرکز علاوه بر نشر کتاب نسبت به دایر کردن کتابخانه‌های سیار،‌، ثابت و پستی نیز اقدام می‌کند تا بتواند مطالعه کتاب را با روح کودکان مانوس کند.

وی از دیگر برنامه‌های کانون را برای نهادینه‌سازی فرهنگ کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان معرفی،‌ نقد و بررسی کتب کودکان و نوجوانان و ‌برگزاری مسابقات کتابخوانی اشاره کرد.

مخلصی ‌کتاب را واسطه‌ و ابزاری مناسب برای رسیدن به اهداف تربیتی و شناسایی استعداد کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم اضافه کرد: با توجه به اینکه 9 مرکز ثابت فرهنگی و هنری در قم به فعالیت مشغول هستند، دو مرکز سیار روستایی نیز در حال راه‌‌اندازی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: این مرکز با ایجاد فضایی شاد و سرشار از آموزش‌های مفید نسبت به مسابقات کتابخوانی با موضوعات گوناگونی در حوزه فرهنگ و هنر در هفته کتاب و کتابخوانی و‌ برنامه‌ای با عنوان خانه عروسک‌ها برای کودکان و نوجوانان اقدام کرد.

مخلصی افزود: کودکان با استفاده از مطالعه و استفاده از کتاب، شخصیت‌های موجود در آن کتاب را اجرا می‌کردند که برگزاری اینگونه برنامه‌ها جذابیت خاصی را به دنبال دارد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم به برگزاری برنامه‌های این مرکز در دهه فجر اشاره و تصریح کرد: برنامه لوح کهن از جمله برنامه‌هایی بود که با استقبال گسترده کودکان و نوجوانان روبه‌رو شد.

وی با بیان اینکه کودکان در این برنامه با متون کهن آشنایی پیدا کردند، اذعان داشت: اعضای کانون‌ها متون کهن حکایت‌های گلستان سعدی را با استفاده از هنر در قالب نقاشی، خوشنویسی،‌ سفالگری و انیمیشن به تصویر کشیدند.

مخلصی به برگزاری مسابقات اینترنتی برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: بچه‌ها با ایجاد وبلاگ‌هایی با موضوعات گوناگونی چون وبلاگ‌نویسی کتاب در این مسابقه شرکت کردند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم از راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار روستایی در آغاز سال 91 خبر داد و بیان داشت: برای راه‌اندازی این کتابخانه‌ها 100میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است که کتب مورد نیاز آن از نمایشگاه یاد یار مهربان تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: میزان کتاب‌های کتابخانه‌های استاندارد مراکز فرهنگی هنری کشور 14 هزار جلد است که کتابخانه‌های مرکز استان قم به 10 هزار جلد کتاب مجهز هستند.

مخلصی گفت: برای تجهیز کتابخانه‌های روستایی نیز تعداد هفت هزار جلد کتاب در نظر گرفته شده است که در نظر داریم 30 درصد کتاب دیگر برای تجهیز کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از نمایشگاه یاد یار مهربان تهیه کرده تا به استاندارد ملی نزدیک شویم.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول