اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» در آینه خبر فارس

رشد 500 درصدی ساخت کتابخانه‌ها در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از افزایش 500 درصدی ساخت کتابخانه‌های این استان خبر داد.

رشد 500 درصدی ساخت کتابخانه‌ها در فارس

صغری بابایی امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: پیش از انقلاب تنها 29 کتابخانه عمومی در سطح استان فارس وجود داشت در حالی که هم‌اکنون تعداد کتابخانه‌های این استان به 174 باب افزایش یافته است.

بابایی ادامه داد: مساحت زیربنایی کتابخانه‌های عمومی فارس از جمله کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی نیز از 23 هزار و 175 متر مربع در قبل از انقلاب به متراژی معادل 75 هزار و 398 متر مربع رسیده است.

وی بیان داشت: اعضای کتابخانه‌های عمومی استان فارس نیز از بازه زمانی قبل و بعد از انقلاب اسلامی از 26 هزار و 681 نفر به 100 هزار و 939 نفر افزایش یافته است.

بابایی ادامه داد: سیر صعودی نسخه کتاب‌های موجود نیز در کتابخانه‌های عمومی فارس در قبل از انقلاب 555 هزار و 244 کتاب به ثبت رسیده بود که این میزان با آهنگ رشدی معادل 38،233 درصد به میزان یک میلیون و 851 هزار کتاب بعد از انقلاب رسیده است.

این مقام مسئول به دستاوردهای اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس پس از پیروزی شکوهمند انقلاب نیز اشاره کرد و از مهم‌ترین آن را مکانیزه کردن تمام فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی در قالب طرح جامع فناوری اطلاعات، فعال شدن 75 انجمن کتابخانه عمومی در سطح این استان، فعال سازی سامانه انتخاب کتاب توسط اعضای کتابخانه‌های عمومی فارس با اجرای طرح کتاب من، همکاری با سایر ارگان‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌های همکاری در راستای بسط و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، امانت 66 میلیون و 581 هزار و 267 جلد کتاب به مراجعان کتابخانه‌های عمومی و مراجعه بیش از 264 میلیون و 110 هزار و 284 نفر به کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول