اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان:

2 میلیون جلد از کتابخانه‌های کرمان امانت گرفته شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 2 میلیون جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان کرمان به امانت گرفته شده و 3 میلیون و 200 هزار نفر به کتابخانه‌های مراجعه کرده‌اند.

2 میلیون جلد از کتابخانه‌های کرمان امانت گرفته شده است

محمدجواد حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: ارتقای جایگاه فرهنگ مطالعه مفید در جامعه یکی از دغدغه‌های رهبر فرزانه انقلاب است که اجرایی کردن آن به عزم عمومی دستگاه‌های اجرایی مربوطه نیاز دارد.

وی افزود: سند نهضت مطالعه مفید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری است که پس از پشت سر گذاشتن مراحل کارشناسی به تصویب شورای فرهنگ عمومی و در نهایت شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و برای عملیاتی شدن از سوی ریاست جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

حسین زاده با بیان اینکه هدف اصلی از اجرای این طرح دستیابی به جایگاه ممتاز از لحاظ مطالعه مفید در منطقه و دنیا است، تصریح کرد: توسعه فضاهای کتابخانه‌ای، افزایش سرانه مطالعه مفید و پیشبرد طرح‌های فرهنگی خرد و کلان از دیگر اهداف این سند محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان دارای 112 باب کتابخانه عمومی با یک میلیون و 100 هزار نسخه کتاب است که در حال حاضر بیش از 105 هزار نفر از مردم استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان بیان داشت: از ابتدای سال جاری بیش از 2 میلیون جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان به امانت گرفته شده و 3 میلیون و 200 هزار نفر به کتابخانه‌های مراجعه کرده‌اند.

وی فضای کتابخانه‌ای موجود در استان را 63 هزار متر مربع عنوان کرد و افزود: در حال حاضر به ازای هر 19 هزار نفر جمعیت باسواد استان یک باب کتابخانه عمومی وجود دارد.

حسین‌زاده با بیان اینکه در سال جاری 620 متر مربع کتابخانه عمومی از سوی خیران در استان کرمان احداث شده است، گفت: سرانه مطالعه استان در زمینه‌های غیر درسی، قرآن و ادعیه، فضای مجازی و نشریات 94 دقیقه بوده در حالی که سرانه مطالعه کشور در این زمینه‌ها 76 دقیقه است.

وی از اجرای طرح پیک مهر خبر داد و تصریح کرد: این طرح از سال گذشته از محل اعتبارات ارتقای شاخص‌های فرهنگی در استان آغاز شده و در سال جاری بیش از 160 باب کتابخانه خودگردان در اماکن عمومی پرجمعیت با رویکرد ترویج فرهنگ مطالعه مفید ایجاد می شود.

انتهای پیام/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول