اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری همدان:

هنرهای تجسمی در همدان مغفول مانده است

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان همدان گفت: هنرهای تجسمی در استان همدان مظلوم و مغفول واقع شده است.

هنرهای تجسمی در همدان مغفول مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان همدان، سیدمحمدباقر حسینی در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره رمضان و سوگواره رحلت حضرت امام(ره) در همدان افزود: این مظلومیت چند علت دارد و یکی از دلایل آن، وضعیت بودجه و امکانات هنرهای تجسمی در شهر و استان است.

وی ادامه داد: ما در همدان جشنوار‌ه‌ای با دبیرخانه دائمی نداریم تا کارگاه‌های فصلی برگزار کند و با هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره، ارتباطی دائمی داشته باشد.

رئیس حوزه هنری استان همدان ابراز داشت: نبود نگارخانه‌های مناسب، به‌ویژه نگارخانه‌های اکسپو که می‌تواند هم برای گالری‌دار و هم برای هنرمند درآمدزا باشد، یکی دیگر از مشکلات پیش روی هنرهای تجسمی در استان به‌شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های فرهنگی استان نیز برنامه‌های دقیق و هدفمندی برای هنرمندان هنرهای تجسمی ندارند و هر دستگاه به فراخور حال خودش برنامه‌هایی را اجرا می‌کند.حوزه هنری هم با توجه به اهداف سازمانی‌اش و با وجود کمبود بودجه، کوشیده این کمبودها را جبران کند.

حسینی  ابراز داشت: برپایی نمایشگاه‌هایی از آثار هنرمندان در محل گالری حوزه هنری استان، خرید آثار هنرمندان استانی، برپایی کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی، برگزاری کارگاه‌های خانه گرافیک، خانه عکاسان، خانه خوشنویسان و... برخی از کارهای انجام شده توسط حوزه هنری استان همدان است.

رئیس حوزه هنری استان همدان در جمع برگزیدگانی از هنرمندان هنرهای تجسمی ادامه داد: البته خود هنرمندان هنرهای تجسمی نیز در مهجور ماندن این هنرها در استان نقش دارند؛ زیرا فعالیتشان در استان کم است و احساس می‌شود همدیگر را قبول ندارند.

وی تأکید کرد: حوزه هنری با وجود مرکزیت در شهر همدان، در سایر شهرستان‌های استان نیز با استفاده از امکانات بلااستفاده سایر دستگاه‌های استان به انجام فعالیت‌های خلاقانه هنری می‌پردازد.

در پایان این مراسم  سرور گیلانی و هاجر شکری در بخش تذهیب؛ بهروز فولادی، سجاد حبیبی و محمد کردلو در بخش طراحی حروف؛ پرهام زارع، فرزانه زارع‌زاغه و بهاره زندی در بخش تصویرسازی؛ زهرا نوروزی و سهیلا چهاردولی در بخش طراحی؛ بهزاد نوعی، محمد اسماعیلی و مصطفی تاجیان در بخش خوشنویسی نستعلیق؛ مجید بیگدلی در بخش خوشنویسی شکسته؛ نظامعلی مرادی در بخش خوشنویسی و صادق ارشی در بخش خوشنویسی ثلث تجلیل شدند.

همچنین در سوگواره خوشنویسی رحلت حضرت امام(ره)، علی جمشیدی، موسوی و محمد اسماعیلی در بخش نستعلیق، جواد مؤمنی و صادق ارشی در بخش ثلث و فخاری در بخش نسخ مورد تقدیر قرار گرفتند.

هم‌اکنون آثار برگزیده این دو جشنواره در محل نگارخانه حوزه هنری همدان به مدت یک هفته در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام/خ۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول