اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری:

حضور مردم در انتخابات یک تکلیف الهی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری مشارکت مردم در انتخابات را یک تکلیف الهی و واجب سیاسی دانست و گفت: مردم با انتخاب بهترین‌ها مسئولیت جامعه را به کسانی بسپارند که صلاحیت و شایستگی لازم را دارا هستند.

حضور مردم در انتخابات یک تکلیف الهی است

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به ویژگی‌های یک نماینده مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: بسیار روشن است که مجلس جای کسانی است که برای رشد و ترقی و تعالی و تکامل نظام دل می‌سوزانند و هرگز جای سیاسی بازی نیست.

وی با اشاره به اینکه خانه ملت نباید خانه حزب‌ها و گروه‌های سهم‌خواه از نظام باشد افزود: اگر گروه یا حزبی به مجلس راه یافت، باید منافع دینی، ارزشی و ملی را بر منافع حزبی و گروهی ترجیح دهد و تلاش کند که با قانونگذاری صحیح و علمی، زمینه رشد جامعه در ابعاد مختلف را فراهم کند.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری ادامه داد: همچنین مناسب است که برای احقاق حقوق تمام شهروندان از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان، از هر طیفی برای دفاع از حقوق اقشار مختلف، افرادی در مجلس حضور داشته باشند تا بتوانند به احقاق حق مردم طبق نیازهای واقعی بپردازند.

وی قبول اصل نظام و ارکان آن و نیز پذیرش قانون اساسی جمهوری اسلامی را از ضرورت‌های صلاحیت یک کاندیدای مجلس شورای اسلامی دانست و تصریح کرد: ارکان اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران یعنی اسلام، رهبری و ملت باید مورد پذیرش و التزام کاندیداها باشد و توجه به برخی ملاک‌های دیگر برای انتخاب کاندیدای اصلح، مهم و ضروری است.

رمضانی داشتن تقوای سیاسی را مهم‌ترین و ضروری‌ترین پیش‌شرط قبول هر مسئولیتی در نظام اسلامی نامید و ابراز داشت: بدون تقوای سیاسی هیچ نوع ضمانتی برای انجام درست تعهدات طبق مبانی و اصول نظام سیاسی وجود ندارد.

وی برخورداری از تخصص لازم برای قانونگذاری را از دیگر ملاک‌های انتخاب یک نماینده خوب عنوان کرد و یادآور شد: مسئولیت یک نماینده صرف حضور در مجلس بدون کارآمدی لازم نیست و لازمه کارآمدی یک نماینده، برخورداری از تخصص لازم در زمینه مسائلی بوده که مجلس به آن نیازمند است.

وی اذعان داشت: یک نماینده باید در موارد مختلف اهل اظهار نظر و بحث و گفت‌وگو برای تنظیم قوانین جامع و کارآمد باشد و به طور قطع مجلس برای تجزیه و تحلیل و پردازش مسائل مهم و کلان کشور نیازمند کارشناسی دقیق است که با طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود در رشد و بالندگی هر چه بیشتر نظام موثر باشند.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری با بیان اینکه یک نماینده مجلس برای حفظ نمایندگی خود نباید از هر وسیله‌ای استفاده کند تصریح کرد: یک نماینده باید به رأی مردم و حق انتخاب آنها احترام گذاشته و شأن و شئون مجلس شورای اسلامی به عنوان خانه ملت را حفظ کند.

به گفته وی نماینده مردم باید منافع دینی، ارزشی، ملی، کشوری و بین‌المللی نظام را بر هر چیزی ترجیح دهد.

رمضانی با بیان اینکه نماینده مجلس باید از تملق و چاپلوسی پرهیز کند اذعان داشت: اینگونه امور در سیره پیامبر اکرم (ص) و اهل‌بیت (ع) به شدت مورد نهی واقع شده و در زمان ما نیز حضرت امام راحل و نیز مقام معظم رهبری به شدت تمام مسئولان را از آن پرهیز می‌دادند.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری اضافه کرد: پذیرش قانون اساسی، پذیرش اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه را به دنبال دارد اما با توجه به اینکه دشمن در تلاش است به هر طریقی و با هر وسیله‌ای حتی با استفاده از دست نشاندگان داخلی خود، نسبت به اصل ولایت و شخص ولی فقیه ضربه وارد کند، تمام مسئولان باید با التزام به این اصل مهم، نظام را از آفت‌ها و آسیب‌های احتمالی حفظ کنند و امام فرمودند «پشتیبان ولایت فقیه باشید که به مملکت شما آسیب نخورد».

وی متذکر شد: در نظام سیاسی اسلام حق مشارکت آزادانه سیاسی برای مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است از این‌رو در اصل ششم قانون اساسی آمده است «در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید به اتکای آرای عمومی اداره شود از راه انتخابات، انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شوراها و نظایر اینها یا از راه همه‌پرسی در مواردی که در اصول دیگر این قانون معین می‌شود».

رمضانی با تاکید بر ضرورت حضور مردم در انتخابات ابراز داشت: حقوق متقابل مردم و نظام حاکمه که اصل کرامت و حق مشارکت مردم در سرنوشت خود از طرف قانونگذار شمرده شده است، مردم نیز موظف هستند به عنوان یک تکلیف الهی و واجب سیاسی در انتخابات شرکت کرده و کاندیدای اصلح خود را از بین واجدان شرایط انتخاب کنند و آنچه از آموزه‌های دینی به دست می‌آید این است که مهم‌ترین دستاورد و پیام حادثه عظیم غدیر به ما مسلمانان نیز این بوده که مردم باید نسبت به سرنوشت خود و جامعه پیرامون خود احساس مسئولیت کنند همان طور که پیامبر اکرم (ص) این مهم را به عنوان یک تعلیم در غدیر خم به همه آموختند و همچنین باید با انتخاب بهترین‌ها مسئولیت‌های جامعه اسلامی را به کسانی سپرد که صلاحیت و شایستگی لازم را دارا هستند.

وی ابراز داشت: معیارهایی است که باید در هر انتخاباتی مورد نظر باشد ولی با توجه به انتخابات آینده مجلس، امیدواریم در این مقطع حساس تاریخی همه ما به ویژه ملت عزیز و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی همچون گذشته پیروز انتخابات بوده و کمترین وظیفه و تعهد خود را نسبت به امام زمان(عج)، حکومت اسلامی و خون‌های پاک شهیدان ادا کنیم.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول