اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شهرداری قزوین

دست‌فروشان قزوین ساماندهی شدند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قزوین گفت: فعالیت دست‌فروشان در سطح شهر ساماندهی شده است.

دست‌فروشان قزوین ساماندهی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، حسین عمویی اظهار داشت: بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان پیرامون اجرای طرح ساماندهی روزبازارها، نشان دهنده این مطلب است که طی 10 ماه گذشته  فعالیت دست‌فروشان در سطح شهر ساماندهی شده است.

وی با اشاره به اینکه دست‌فروشی موجب ترافیک و نازیبا شدن چهره شهر و ایجاد مشکلات فراوانی برای شهروندان شده است بر ضرورت احداث روزبازارهایی در نقاط مختلف شهر و در نتیجه ساماندهی دست‌فروشان تأکید کرد و افزود: در همین راستا بازارچه دست‌فروشان توسط سازمان میادین به‌ منظور ساماندهی دست‌فروشان در شهر قزوین از سال 84 راه‌اندازی شد و تاکنون در چهار مکان مختلف فعال است.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح جمعا 695 نفر در هفته با مجوز رسمی در خانواده بزرگ روزبازارها ساماندهی و مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری خاطر نشان کرد: علاوه بر این 695 نفر، افرادی نیز به صورت کمکی در این بازارها فعالیت دارند که در مجموع تعداد افراد فعال در بازارها به 792 نفر می‌رسد.

عمویی در ادامه بیان کرد: در راستای بالا بردن سطح رفاه و نحوه صحیح مدیریت این سازمان در روز بازارهای تحت پوشش نسبت به احداث سرویس بهداشتی و اتاق مدیریت اقدام شده است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری، اظهار کرد: همچنین در راستای ساماندهی و نظارت هر چه بیشتر روزبازارها، با پیگیری‌های صورت گرفته توسط این سازمان در بهار سال 90 در محل چهارشنبه‌بازار، انتخابات هیئت امنا با حضور دو نفر از کسبه، نماینده فرماندار، کارشناس و مدیر اجرایی سازمان برگزار و در همان روز نتیجه به اطلاع عموم می‌رسد.

عمویی، نتایج مثبت اجرای این طرح را افزایش رضایت‌مندی بین کسبه و خریداران، حذف گره‌های ترافیکی، کاهش آلودگی‌های هوا و صوتی، زمان خرید، استفاده از نیروی انسانی و جلوگیری از ایجاد نقاط حادثه‌خیز به صورت پراکنده و ایجاد فضای بصری نامناسب عنوان کرد.

وی ابراز کرد: در رونق این بازارها شرایط فصلی و محلی، عوامل طبیعی و اقلیمی و همچنین مناسبت‌های مذهبی و باستانی تأثیر ویژه‌ای دارند.

عمویی در پایان افزود: بیش از همه از اهالی ساکن پیرامون محل برپایی و همچنین مأموران نیروی انتظامی و پلیس راهور و سازمان مدیریت پسماند که در اجرای این طرح ما را یاری کردند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

شایان ذکر است، شنبه‌بازار شمال مینودر (پایین‌تر از اتوبان) روبروی اداره تعاون روستایی، سه‌شنبه‌بازار: نواب شمالی ـ نرسیده به میدان مادر، چهارشنبه‌بازار بالاتر از چهارصد دستگاه، شمال بوستان ارکیده، جمعه‌بازار واقع در ضلع شرقی خیابان سلامگاه، چهار مکان برپایی روزبازارها در سطح شهر قزوین است.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول