اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان‌ و بلوچستان:

توسعه بازارچه‌های مرزی کمک به اشتغال مرزنشینان است

خبرگزاری فارس: معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توسعه بازارچه‌های مرزی و مبادلات قانونی به اشتغال مرزنشینان کمک بسیار زیادی می‌کند.

توسعه بازارچه‌های مرزی کمک به اشتغال مرزنشینان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رجبعلی شیخ‌زاده پنج‌شنبه‌شب در جلسه مشترک کار گروه تخصصی امور اقتصادی و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مرز یک فرصت طلایی برای استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود که باید از این قابلیت به خوبی و با برنامه‌ریزی صحیح استفاده کرد.

وی افزود: لذا در راستای بهره‌گیری از این فرصت و کمک به معیشت مرزنشینان و توسعه مبادلات مرزی باید نیازهای مرزنشینان کشورهای همسایه شناسایی و در این زمینه برنامه‌ریزی و اقدام به تولید کالا کرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: این موضوع در حوزه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی نیز موضوعیت دارد.

شیخ‌زاده ادامه داد: مرزنشینان استان فرصتی برای توسعه امنیت استان و کشور هستند لذا با یپگیری و حل موضوع اشتغال آنان و تأمین معیشت و توسعه سطح رفاه آنان، مرزبانی آنان را باید پاسداشت و تکریم کرد.

وی تصریح کرد: توسعه بازارچه‌های مرزی و مبادلات قانونی مرزی می‌تواند به این مهم کمک فراوانی کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه  موضوع بخش شیلات و کل بخش کشاورزی را از بخش‌های توجیه دار و اقتصادی استان دانست.

شیخ‌زاده گفت: برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال مولد دولت با توسعه زیرساخت‌ها و کمک به تأمین سرمایه برای این حوزه و به ویژه ساخت استخرهای چند منظوره کشاورزی به توسعه اشتغال کمک کرده و این کار را ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/صا10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول