اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز:

کسب و کار دستفروشان غیرقانونی است

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز با غیرقانونی دانستن فعالیت و کسب و کار دستفروشان در معابر عمومی و پیاده‌روها و نیز مسیرهای ترددی شهروندان گفت: با عوامل سد معبر در معابر و خیایان‌های سطح شهر تبریز برخورد جدی می‌شود.

کسب و کار دستفروشان غیرقانونی است

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز علیرضا نوین ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران بر لزوم برخوردهای قانونی و جلوگیری از سد معبر عمومی از سوی برخی دستفروشان در معابر و مسیرهای ترددی شهروندان به ویژه در محدوده بازار تبریز، معابر مرکزی شهر، مراکز خرید و اماکن عمومی تأکید و خواستار اعمال نظارت‌ها و برخورد قانونی از سوی عوامل شهرداری با عوامل سد معبر شد.

شهردار تبریز همچنین با غیرقانونی دانستن فعالیت و کسب و کار دستفروشان در معابر عمومی و پیاده‌روها و نیز مسیرهای ترددی شهروندان خاطرنشان کرد: برابر قانون ایجاد هرگونه مانع و مزاحمت در مسیر ترددی شهروندان و نیز معابر، شوارع، پیاده‌روها و مسیرهای حرکتی خلاف قانون و ممنوع می‌باشد و عوامل سد معبر شهرداری تبریز و سازمان‌ها و مناطق تابعه موظف به برخورد قانونی و اعمال محدودیت‌های لازم برای فعالیت این قبیل افراد هستند.

نوین همچنین با اعلام اینکه به منظور فعالیت و کسب و کار بی‌دغدغه دستفروشان در آستانه نوروز امسال شهرداری تبریز نسبت به ایجاد و تعیین بازارچه‌ها و محل‌های ویژه استقرار دستفروشان اقدام خواهد کرد افزود: با توجه به اعتراض‌های شدید و مکرر عموم شهروندان تبریزی نسبت به مشکلات و نابسامانی‌های ناشی از فعالیت دستفروشان در معابر و  پیاده‌روها و نیز بروز برخی مشکلات ترددی، ترافیکی و مهم‌تر از آن برخی ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی و نیز فعالیت بی‌دغدغه دستفروشان، شهرداری تبریز به مانند سنوات قبل و امسال به شکلی جدی‌تر در کنار اعمال محدودیت‌ها و نظارت‌های لازم در این خصوص اقدام به تعیین و ایجاد محل‌هایی ویژه برای این عده خواهد کرد.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد دستفروشان و کسانی که به هر نحو و دلیلی قصد کسب‌و‌کار در منظر عمومی را دارند، در ایام منتهی به نوروز ضمن تمکین به قوانین و ضوابط و مقررات موضوعه شهرداری و احترام به حقوق شهروندی و استقرار در محل‌ها و بازارچه‌های تعیین شده، زمینه را برای کاهش مشکلات و نابسامانی‌های ترددی و ترافیکی این ایام و تسهیل امورات شهری و شهروندی فراهم نمایند.

شهردار تبریز در خاتمه با اشاره به لزوم نظارت و برخورد قانونی با عوامل سد معبر، برخورد توأم با رعایت موازین اخلاقی و انسانی و پرهیز از برخوردهای قهری و خشن با دستفروشان و عوامل سد معبر از سوی عوامل و مأموران سد معبر شهرداری تأکید کرد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول