اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خبر داد

تدوین نقشه راه پیشگیری از اعتیاد در استان اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از تدوین نقشه راه پیشگیری از اعتیاد در استان اردبیل خبر داد.

تدوین نقشه راه پیشگیری از اعتیاد در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل، رویا احمدیان در کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد، اظهار داشت: بر اساس این نقشه راه در محیط‌‌های آموزشی و کاری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان‌های مردم نهاد در مسیرهای پیشگیری از اعتیاد استفاده بیشتری می‌شود.

این مسئول سمن‌ها را در شناسایی آسیب‌های نوپدید اجتماعی پیشرو دانست و گفت: سمن‌های مردم نهاد می‌توانند بهتر از سایر ارگان‌ها در شناسایی آسیب‌های اجتماعی پیشرو باشند.

احمدیان ابراز داشت: سمن‌های حوزه مبارز با مواد مخدر باید بیش از پیش فعالیت داشته و برای معرفی خطرات و آسیب‌های جدید که بیشتر آنها از اعتیاد ناشی می‌شود تلاش کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تاکید کرد: باید مبارزه با آسیب‌ها به ویژه آسیب‌های ناشی از اعتیاد به مواد مخدر در سطح مردمی تقویت شود.

این مسئول تصریح کرد: دولت به تنهایی قادر به مبارزه با همه این آسیب‌‌ها نبوده و لازم است تشکل‌ها با انسجام، همدلی و تعامل با دولت برای جلب همکاری در پیشگیری از آسیب‌ها نقش سازنده‌ای داشته باشند.

احمدیان در ادامه به توانمندسازی بیش از پیش سمن‌های حوزه مبارز با مواد مخدر استان و اراده محکم این سازمان‌ها برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و توانمندی بیشتر این سازمان‌ها را در نیل به اهداف نوع‌دوستانه موثر دانست.

همچنین در این جلسه کارشناس پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان اردبیل نیز در این کارگاه با اشاره به آسیب‌های نوپدیدی که در جامعه رخ می‌دهد شناسایی این آسیب‌ها را از سوی مردم و سازمان‌های مردم نهاد سهل و سریع ذکر کرد.

ابوالفضل کبیری بیان داشت: استان اردبیل در تشکیل سازمان‌های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر به وِیژه سمن‌های پیشگیری اولیه، ثانویه و ثالثیه در سطح کشور ممتاز است.

وی ادامه داد: انجمن پیشگیری از نوع اولیه که بیشتر اقدامات فرهنگی‌، آموزشی و حذف عوامل خطر زای اعتیاد را بر عهده دارد برای اولین بار در استان اردبیل شکل گرفته است.

این کارشناس پیشگیری از اعتیاد بهزیستی همچنین بر لزوم تخصصی شدن کارها در سازمان‌های مردم نهاد حوزه مبارزه با مواد مخدر، تفکیک انواع مختلف پیشگیری به اولیه، ثانویه و ثالثیه را در استان اردبیل برای تخصصی‌تر کردن اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول