اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداری سپاه ناحیه بروجن:

خانواده اساسی‌ترین اهرم دوری فرزندان از اعتیاد است

خبرگزاری فارس: معاون بهداری سپاه ناحیه بروجن گفت: خانواده به‌عنوان اساسی‌ترین واحد جامعه نقش به سزایی در دور نگهداشتن فرزندان از مواد مخدر دارد.

خانواده اساسی‌ترین اهرم دوری فرزندان از اعتیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اسماعیل موحدنیا بعدازظهر امروز در کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد در جمع بسیجیان فرادنبه، اظهار داشت: اگر تمامی اقدامات در راستای پیشگیری از اعتیاد برنامه ریزی شود آمار اعتیاد در جامعه کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به علل و انگیزه‌های گرایش به اعتیاد در جامعه، گفت: بلوغ و نوجوانی یکی از حساس‌ترین دوره‌های زندگی به شمار می‌رود، در این دوره سنی خصوصیاتی از جمله تشخص طلبی، اعلام استقلال، مخالفت جویی، خودنمایی، تبعیت از گروه‌های مرجع و ده‌ها صفت دیگر بروز می‌کند.

موحدنیا خاطرنشان کرد: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که نوجوانان و جوانان، بیشتر از گروه‌های سنی دیگر در معرض خطر اعتیاد قرار می‌گیرند.

وی اختلافات خانوادگی و تضاد و کشمکش بین والدین را از دیگر این عوامل برشمرد و گفت: درگیری‌های خانوادگی بین والدین موجب می‌شود که فرزندان از مراقبت و کنترل لازم برخوردار نباشند، این وضعیت و فضای نامناسب و نامساعد خانوادگی و عدم صمیمیت بین افراد خانواده موجب می‎شود که فرزندان چنین خانواده‌ای برای خود دوستانی بیابند و با اهمال و غفلتی که در پرورش آنها شده، به سوی اعتیاد سوق داده شوند.

موحدنیا ادامه داد: دوستان ناباب و معتاد، نابسامانی‌‎های زندگی و بیکاری، تنهایی، احساس بی پناهی، نداشتن دوستان خوب،  فشارهای عصبی و روانی، لذت‌های نفسانی زودگذر، فراوانی و در دسترس بودن مواد مخدر از دیگر این موارد محسوب می‎شود.

وی تصریح کرد: نمی‌توان انکار کرد که فراوانی مصرف مواد مخدر و در دسترس بودن و تهیه آسان آن، افراد معتاد و توزیع‌کنندگان را بر می‌انگیزاند و تأثیر بسیاری در معتاد کردن افراد زودباور به‌ویژه نوجوانان و جوانان دارد.

معاون بهداری سپاه ناحیه بروجن با اشاره به اصولی‌ترین راه پیشگیری اعتیاد و درمان معتادان، گفت: باید دانست تا زمانی که مصرف‌کننده مواد مخدر داشته باشیم، موادمخدر از راه‌های مختلف به داخل کشور راه می‌یابد، بنابراین با اقدامات مؤثر در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر در داخل کشور و مناطق مرزی، راه‌‎حل‌های منطقی، علیم و کارشناسی در راستای کاهش، پیشگیری و درمان معتادان ارائه شود.

وی با تأکید بر اینکه خانواده به‌عنوان اساسی‌ترین واحد جامعه نقش به سزایی در دور نگهداشتن فرزندان از مواد مخدر دارد، ادامه داد: تحقیقات وسیع علمی به منظور شناسایی دقیق علل روی آوردن افراد، به‌ویژه جوانان به اعتیاد، آموزش عمومی درباره علل و پیامدهای اعتیاد، شناخت دقیق نیازهای جوانان، نقش رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی و بهداشت از جمله این راهکارهای محسوب می‎شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول