اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران خبر داد

تحقق 99 درصدی برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران از تحقق 99 درصدی برنامه‌های آموزشی در نظر گرفته شده در این مرکز در سال 90 خبر داد.

تحقق 99 درصدی برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سید یدالله افضلی صبح امروز در بازدید مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از کارگاه‌های آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران اظهار داشت: در جهان فراصنعتی امروز توسعه بدون توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مفهومی ندارد.

* آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بهبود ارائه کار مؤثر و لازم است

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ابراز داشت: انقلاب علمی و فنی انقلابی عمیق و کیفی در تربیت نیروی انسانی ماهر است.

افضلی مهم‌ترین بعد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را بعد اقتصادی دانست و تصریح کرد: نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تغییرات اجتماعی و فرهنگی به ویژه در رشد و بهبود فرهنگ کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را به عنوان متولی اصلی امر آموزش مهارت و تربیت نیروی انسانی ماهر رسالتی بزرگ عنوان کرد و یادآور شد: لازمه تحقق همه‌جانبه این امر مهم بسترسازی شایسته و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است.

*فنی و حرفه‌ای گچساران پنج هکتار مساحت دارد

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران با تشریح تاریخچه این مرکز بیان داشت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران در سال 54 با نام صندوق کارآموزی در پنج رشته تراشکاری، لوله‌کشی، جوشکاری، بنا‌کار ساختمان و برق ساختمان در یک سوله و با فضای کلی 5 هزار مترمربع فعالیت خود را آغاز کرد.

افضلی تصریح کرد: این مرکز در سال 62 با ادغام صندوق کارآموزی و کانون تعلیمات حرفه‌ای با هدف تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز گچساران تغییر نام داد. مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران هم‌اکنون با پذیرش کارآموزان روستایی و شهرستان‌های همجوار به صورت شبانه‌روزی با مساحتی افزون بر پنج هکتار و فضای آموزشی پنج هزار مترمربع در 15 رشته آموزشی فعالیت می‌کند.

افضلی خاطرنشان کرد: مربیان و کارکنان مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران با هدف مهارت‌آموزی و تلاش برای هموار کردن مسیر اشتغال جوانان این مرز و بوم با تمام توان و انگیزه فعالیت می‌کنند. مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران گچساران با فضای آموزشی مطلوب در چندین رشته آموزشی عهده‌دار امر آموزش به خواهران جویای مهارت و کار در سطح گچساران است.

افضلی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا‌کنون در مرکز ثابت و زیر مجموعه فنی و حرفه‌ای گچساران افزون بر 350 هزار و 400 نفر ساعت آموزش به کارآموزان ارائه شده است در صورتی که تعهدات این سازمان تا پایان سال 90 حدود 356 هزار و 740 نفر ساعت است.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول