اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در برنامه پنجم توسعه

50 درصد تعهد اشتغال در فنی‌وحرفه‎ای محقق می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل فنی‌وحرفه‎ای گلستان گفت: در برنامه پنجم توسعه، 50 درصد تعهد اشتغال در فنی‌وحرفه‌ای محقق می‌شود.

50 درصد تعهد اشتغال در فنی‌وحرفه‎ای محقق می‎شود

ابوطالب جلالی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان اظهار داشت: با توجه به تعریف جدید سازمان ملی مهارت، شرایطی طراحی شده که با استفاده از سخت‌افزارهای این سازمان و اعتمادی که بنگاه‎های زودبازده به آن دارند در برنامه پنجم توسعه 50 درصد تعهد اشتغال توسط فنی‌وحرفه‎ای محقق شود.

وی اصلی‎ترین شاخصه اشتغال را توانمندسازی دانست و اذعان داشت: تقریبا همه دوره‎های فنی‌وحرفه‎ای این امکان و شرایط را دارند که بتوانند افراد را در انجام وظیفه شغلی توانمند کنند.

جلالی خاطر نشان کرد: اگر توانمندی را در افراد ایجاد کنید تسهیلات و امکانات اشتغال فاکتورهای دیگری هستند که به توسعه اشتغال کمک می‎کنند.

مدیر کل فنی‌وحرفه‎ای گلستان با اشاره به اینکه در گذشته 2 هزار متر فضای آموزشی در سطح استان داشته‎ایم یادآور شد: به واسطه اعتقاد دولت و مسئولان به بخش فنی‌وحرفه‎ای الان حدود 60 هزار مترمربع فضای آموزشی داریم و این بدین معنا است که در همه شهرستان‎های استان مرکز آموزش فنی‌وحرفه‎ای را داریم.

وی با بیان اینکه اولویت اول ما برای اشتغال آقایان است، تصریح کرد: بر همین اساس رشته‎هایی که در آموزشگاه‎ها تدریس می‎شود رشته‎های فنی، الکترونیک، مکانیک و کشاورزی است.

جلالی ابراز داشت: تعریف رشته‎های ارائه شده در فنی‌وحرفه‌ای بر اساس نیازسنجی‎هایی است که برای صنعت استان وجود دارد و متناسب با آن حرکت می‎کنیم.

مدیرکل فنی‌وحرفه‎ای گلستان با اشاره به تاسیس مرکز دانشگاهی فنی‎وحرفه‎ای عنوان کرد: با توجه به استقبال جوانان از رشته‎های فنی و حرفه‎ای به آینده آن خوش‌بین هستیم و از آنجایی که مجوز دانشگاهی نیز گرفته‎ایم به مباحث مهارتی پیراهن علمی نیز می‎پوشانیم تا در صورت علاقه افراد بتوانند به تحصیلات خود در این عرصه نیز اقدام کنند.

وی در خصوص تعهد اشتغال فنی‌وحرفه‎ای در سال 1390 اذعان داشت: تعهد اشتغال ما 700 نفر بوده است که تاکنون سه برابر تعهد خود اشتغال ایجاد کرده‎ایم.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول