اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی در جمع مدیران آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای قم:

نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توسعه کشور بی‌بدیل است

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه کشورهای توسعه یافته به مقوله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند منجر به توسعه گسترده در سطح کشور شود.

نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توسعه کشور بی‌بدیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی عصر امروز در گردهمایی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان قم که در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، یکی از مسائل مهم برای توسعه کشور را توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانست و گفت: پس از انقلاب ما در زمینه توسعه دانشگاه‌ها موفق بوده‌ایم و آبادانی و توسعه در بخش‌های مختلف فنی و اقتصادی در کشور با موفقیت دنبال شده است و این یکی از افتخارات انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب برخی از شهرها آباد بود و بقیه وضع مناسبی نداشتند، افزود: شهر قم قبل از انقلاب دارای محرومیت‌های بسیاری بود و رژیم گذشته استان قم را فراموش کرده‌ بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه گفته می‌شود استان قم 150 سال عقب افتادگی دارد کلام به حقی است.

وی با اشاره به پیشرفت کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: انقلاب اسلامی یک نعمت برای ملت ایران است که با تحقق آن در دورافتاده‌ترین شهرها و روستاها امکانات خوبی مهیا شده است.

لاریجانی گفت: استان قم از نظر جغرافیایی در مرکز کشور قرار گرفته و از جهتی مرکزیت دینی کل جهان اسلام محسوب می‌شود ولی در گذشته نسبت به این استان بی‌توجهی شده بود.

وی افزود: اما در این سال‌ها قم ترقی و جهش خوبی داشته است و خداوند را شاکریم که مشکلات این شهر از جمله مسئله آب قم حل شده است و اقدامات بسیار خوبی در زمینه احداث فرودگاه قم، آغاز عملیات اجرایی منوریل و مترو و پیگیری حل مشکلات طرح حرم تا جمکران انجام شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با مصوبه دولت برای حذف شعاع 120 کیلومتری برای سرمایه گذاری صنعتی در قم که در ابتدای مجلس هشتم اتفاق افتاد شرایطی مهیا شد که سرمایه‌گذاران بتوانند به قم آمده و این اقدام گام خوبی برای توسعه قم بود.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید جای خود را پیدا کند، افزود: بسیاری از افرادی که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شوند امکان ورود به بازار کار ندارند و برخی مایل هستند  که سریع‌تر به کار مشغول شوند و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای این مسیر را کوتاه کرده است.

لاریجانی با اشاره به توجه کشورهای توسعه یافته به مقوله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند منجر به توسعه گسترده در سطح کشور شود.

وی افزود: هرچه وزارت کار و امور اجتماعی مسئولیت خود را کم کرده و از نهادهای مردمی مثل آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بهره بگیرد، کار سریع‌تر دنبال شده و امیدوارم که این مسیر با جدیت دنبال شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص پوشش تامین اجتماعی موسسین و مدیران آموزشگاه‌ها گفت: این سخن حرف حقی است و ما نیز آن را قبول داریم و اگر وزارت کار پیشنهادی را مطرح کند آن را دنبال خواهیم کرد.

وی درباره محل استقرار آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای افزود: قانونی در مجلس هشتم به تصویب رسیده است و شرایطی برای اشتغال خانگی مهیا شده است و پیگیری‌ خواهیم کرد که به وسیله این قانون از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای حمایت لازم صورت گیرد.

لاریجانی اظهار داشت: در مورد بهسازی تجهیزات آموزشی وزارت کار و سازمان فنی و حرفه‌ای باید از امکانات خود استفاده کرده و اگر نمی‌توانند باید برای بودجه امسال پیشنهادات را ارائه دهند.

وی در زمینه ارائه برخی آموزش‌های موازی گفت: اگر به اصلاحات قانونی نیاز دارید پیشنهاد خود را مطرح کنید، ولی در خود دولت نیز می‌توان این مشکل را حل کرد.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول