اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/نشست‌های انتخاباتی در دفتر خبرگزاری فارس خراسان ‌جنوبی/

عبادی: مقامات اجرایی مصونیت ندارند / مجلس متخلفان را بازخواست کند

خبرگزاری فارس: کاندیدای جبهه پایداری خراسان جنوبی گفت: هرگز نباید برای مقامات اجرایی جایگاهی قائل شویم که به آنها مصونیت داده و حتی مجلس هم حق بازخواست آنان را نداشته باشد.

عبادی: مقامات اجرایی مصونیت ندارند / مجلس متخلفان را بازخواست کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد باقرعبادی کاندیدای جبهه پایداری خراسان جنوبی در نشست انتخاباتی خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی در پاسخ به این سئوال که اگر به مجلس راه پیدا کنید برای تعامل بیشتر دولت و مجلس چه خواهید کرد، اظهار داشت: هرگز نباید برای مقامات اجرایی جایگاهی قائل شویم که به آنها مصونیت داده و حتی مجلس هم حق بازخواست آنان را نداشته باشد.

عبادی بدون اینکه به برنامه‌هایش در استان اشاره کند، ابراز داشت: خراسان ‌جنوبی از لحاظ شاخص نیروی انسانی وضعیت مطلوبی دارد و با توجه به فرهنگ استان، این استان از لحاظ فرهنگی محرومیتی ندارد.

وی با اشاره به کمبودهای موجود در استان گفت: از نظر علمی، شهر بیرجند شهر دانشگاهی و علم‌خیزی است اما در چند سال اخیر توجهی به دانشگاه‌های شهرستان نشده است و دانشگاه‌های استان از نظر تعداد اعضای هیئت علمی از دانشگاه‌هایی که سابقه کمتری دارند، عقب‌تر هستند.

 

*اعتبارات دانشگاه‌های استان پایین است

کاندیدای جبهه پایداری خراسان جنوبی اعتبارات دانشگاه‌های استان را نیز کم دانست و افزود: بحث ایجاد رشته‌های تحصیلات تکمیلی نیز باید در دانشگاه‌های استان مطرح شود.

عبادی عدم صدور فرهنگ به وسیله جذب دانشجویان خارجی را یکی دیگر از کاستی‌های دانشگاه‌های کل کشور و از جمله استان دانست و افزود: با جذب دانشجویان خارجی علاوه بر ارزآوری زیاد، می‌توانیم فرهنگ غنی خویش را نیز به سایر کشورها صادر کنیم.

وی از بین رفتن تبلیغات کذب دشمن، صدور پیام انقلاب به سایر کشورها و آشنایی با اسلام حقیقی را از دیگر مزایای جذب دانشجویان خارجی برشمرد.

 

* صنعت‌و‌معدن خراسان جنوبی غنی است

امام جمعه موقت بیرجند نیروی بالقوه استان در زمینه صنعت‌و‌معدن را بسیار زیاد دانست و افزود: از مجموع 100 نوع سنگ معدنی موجود در کشور 80 نوع آن در حوزه انتخاباتی بیرجند و درمیان وجود دارد.

عبادی ایجاد کارگاه‌های کوچک در بخش صنعت را مهم دانست و افزود: آسیب‌پذیری کم، تولید ثروت عادلانه‌تر و بالاتر بردن سطح اشتغال از جمله مزایای ایجاد کارگاه‌های کوچک اقتصادی هستند.

وی ادامه داد: باید در منطقه بیرجند و درمیان دست به ایجاد کانون‌های اقتصادی که می‌تواند در پیشرفت اقتصادی همه‌جانبه استان موثر باشند، بزنیم.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به امکان توسعه کشاورزی منطقه تصریح کرد: می‌توانیم به وسیله آبیاری قطره‌ای با صرف آب کمتر محصول بیشتری برداشت کرده و کشاورزی را در منطقه توسعه بدهیم.

عبادی ادامه داد: البته به منظور انجام درست این طرح باید در وهله اول محصولاتی به کشاورزان معرفی شوند که از منظر اقتصادی و شرایط جغرافیایی با این منطقه تناسب داشته ‌باشند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول