اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سراب:

تخلفات انتخاباتی نامزدها به دقت از سوی مراجع قانونی رصد می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار سراب گفت: تخلفات انتخاباتی نامزدها به دقت از سوی مراجع قانونی رصد شده و با درج در پرونده نامزدها در مواقع لازم از جمله بررسی اعتبارنامه کاندیدای منتخب لحاظ می‌شود.

تخلفات انتخاباتی نامزدها به دقت از سوی مراجع قانونی رصد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا بیرامی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با انتشار فهرست نهایی نامزدهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سراب 10 نامزد برای کسب نمایندگی مردم در مجلس رقابت خواهند کرد.

وی افزود: روز قبل از آغاز تبلیغات رسمی جلسه‌ای با حضور نامزدهای تایید صلاحیت شده با اعضای شورای تامین، هیئت‌‌های اجرایی، نظارت و بازرسی برگزار شد و در آن حاضران راهکارهای ممکن برای به صفر رساندن تخلفات انتخاباتی را بررسی کردند.

فرماندار سراب افزود: تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات تا ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه 11 اسفند ادامه خواهد داشت.

بیرامی با اشاره به مواردی از قانون تبلیغات انتخاباتی یادآور شد: طبق ماده 61 قانون انتخابات اصلاحیه الصاق و نصب هرگونه اعلامیه، عکس، پوستر و بنرهای تبلیغاتی ممنوع است.

وی نصب تصاویر و اعلامیه‌های تبلیغاتی در محل‌هایی که شهرداری مشخص کرده را بلامانع دانست.

بیرامی در پاسخ به سئوالی در مورد استفاده از عناوین تحصیلی نامزدها در بروشورها و تراکت‌های تبلیغاتی تصریح کرد: ذکر عناوین تحصیلی و مدارج علمی نامزدها باید مستند به محتوای پرونده نامزدها بوده و داوطلبان نمایندگی باید مدارک لازم را در اختیار ستاد انتخاباتی قرار دهند.

این مقام ارشد اجرایی شهرستان گفت: استفاده دروغین از عناوین تحصیلی به مثابه جعل عنوان تلقی شده و پیگرد قانونی دارد.

فرماندار سراب در پاسخ به این سئوال که نامزدها با ارتکاب برخی تخلفات انتخاباتی حق سایر نامزدها را ضایع کرده و در برخی موارد این تخلفات در انتخاب شدن او کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: تخلفات انتخاباتی نامزدها به دقت از سوی مراجع قانونی رصد شده و با درج در پرونده نامزدها در مواقع لازم از جمله بررسی اعتبارنامه کاندیدای منتخب لحاظ می‌شود.

بیرامی در مورد برخورد با تخلفات انتخاباتی مشهود ابراز داشت: در مواقعی که جرائم انتخاباتی روی دهد با اعمال نظر دادستانی در اسرع وقت با آن برخورد لازم قضایی صورت می‌گیرد.

وی از تعیین قاضی مخصوص رسیدگی به جرائم انتخاباتی خبر داد.

فرماندار سراب از نامزدهای مجلس خواست تا اخلاق و تقوای انتخاباتی را رعایت کرده و از هرگونه توهین و تهمت به نامزدهای مقابل اجتناب کنند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول