اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

سالانه 65 هزار تن گوشت قرمز در لرستان تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سالانه 65 هزار تن گوشت قرمز در لرستان تولید می‌شود.

سالانه 65 هزار تن گوشت قرمز در لرستان تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، اسحاق طاهری‌مقدم امروز در همایش مدیران کل دامپزشکی منطقه دو کشور در خرم‌آباد گفت: استان لرستان در تمام زمینه‌ها دارای استعدادهای فراوانی است، که می‌توان به بخش کشاورزی، دامپروری، معادن و ... اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سالانه 65 هزار تن گوشت قرمز، 38 هزار تن گوشت مرغ و 370 هزار تن شیر در لرستان تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان لرستان گفت: منابع آبی لرستان که در نوع خود کم‌نظیر است شامل یک‌هزارو527 رشته قنات، سه هزارو73 دهنه چشمه، پنج هزارو216 حلقه چاه عمیق ونیمه عمیق ودو هزارو450 کیلومتر طول مسیر رودخانه‌هاست همچنین دریاچه‌های کوچک وبزرگ ومنابع آبی پشت سدها همه مواهب طبیعی وخدادادی هستند که دست به دست هم داده تا عرصه توسعه صنعت آبزی پروری در استان مهیا شود.

طاهری‌مقدم تصریح کرد: رشد بخش کشاورزی لرستان با تولید 2 میلیون و 870 هزار تن از 23درصد به 91درصد رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: وضعیت اراضی کشاورزی لرستان که 75 درصد آن را اراضی دیم شامل می‌شود، مناسب و زیبنده این استان با استعدادهای خدادادی نیست.

وی افزود: در بحث آبیاری اراضی دیم لرستان کارهای خوبی صورت گرفته که از جمله این کارها می‌توان به با احداث سد و انجام کارهای زیر بنای برای سطح زیر کشت اراضی آبی در لرستان اشاره کرد.

طاهری‌مقدم با بیان اینکه در سال 88 میزان پرورش وتولید ماهیان سردآبی کشور 73 هزارو642 تن بود ومیزان تولید استان 11هزارو183 تن بوده اظهار داشت: وجود منابع آبی، توجه سازمان شیلات به توسعه پرورش وتکثیر ماهی در آب‌های داخلی، تلاش کارشناسان ومدیران شیلات استان، حمایت سازمان جهادکشاورزی، آموزش‌های ارائه شده به متقاضیان ومدیریت استفاده بهینه از آب وخاک  موجب شده لرستان ‌به یکی از قطب‌های مهم پرورش وتکثیر ماهیان سردآبی کشور تبدیل شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر لرستان با تکثیر 98 میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا مقام نخست کشور را داراست که از این تعداد 45 میلیون قطعه آن مورد استفاده مزارع پرورش ماهی داخل استان قرار می‌گیرد ومابقی به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان کسب رتبه نخست در تولید بچه ماهی را شاخصی مهم برای بخش شیلات لرستان دانست و اظهار داشت: لرستان در تولید ماهیان سرد آبی رتبه دوم کشور را داراست.

طاهری مقدم با اشاره به اهمیت واکسیناسیون دام در زمینه امنیت غذایی، بر کنترل کیفی واکسن‌های دامی تایید کرد و گفت: به منظور ارتقای سلامت غذایی جامعه کنترل واکسن‌های دامی از سوی دامپزشکی ضروری است.

در ادامه مدیر کل دامپزشکی لرستان کمبود پست قرنطینه را یکی از مشکلات لرستان عنوان کرد و بر تسریع در راه‌اندازی مرکز مبارزه با بیماری‌های انگلی دام در لرستان تاکید کرد و گفت: لرستان تنها دارای یک پست قرنطینه دام است، که جوابگوی نیاز این استان نیست.

جواد گودرزی افزود: با توجه به حجم بالای جابه‌جایی دام از استان لرستان ضروری است تا نسبت به افزایش تعداد پست‌های قرنطینه در مبادی ورودی این استان اقدام شود.

وی اظهار داشت: استان لرستان از نظر موقعیت جغرافیایی در مجاورت هفت استان دامپرور کشور واقع شده که روزانه تعداد زیادی دام از طریق این استان جابه جا می‌شود، که کنترل آنها از نظر بیماری نیازمند افزایش تعداد پست‌های قرنطینه است.

لازم به ذکر است، استان لرستان با شش و نیم میلیون راس دام، استان ششم کشور است.

همایش مدیران کل دامپزشکی استان‌های منطقه دو کشوربا حضور معاون بهداشتی پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در خرم‌آباد آغاز شد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول